BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Motiveres du af at sætte ambitioner, samarbejde, udvikling og faglighed højt, er det dig vi søger.
I Unge, Job og Uddannelse varetager vi både den sociale faglige og den uddannelses- eller beskæftigelsesrettede indsats for unge mellem 15-29 år. Vi har en myndighedsfunktion og indsatser for unge på tværs af social- og beskæftigelsesområdet.
Vi laver f.eks ungehandleplaner, uddannelseskoordinering og specialiserede handicapindsatser for 15 – 29-årige, og vi hjælper de unge, der har sociale og adfærdsmæssige problemer, psykiske vanskeligheder eller misbrug.
Målet er, at den unge støttes i og kvalificeres til at gå i gang med en ordinær uddannelse, eller at få afklaret arbejdsevnen med henblik på planlægning af den videre indsats mod beskæftigelse.
I UJU står vi foran en større omorganisering. Det betyder bl.a. oprettelse af nyt centerchefområde, samt at der i højere grad skal løses flere administrative opgaver på tværs. Derfor er det afgørende at du kan se dig ind i en udviklings- og omstillingsproces. Omorganiseringen vil fordre et vist kendskab til vores samlede målgruppe, herunder særligt døgnområdet for både, børn, unge og voksen. Selve tilsynsarbejdet må formodes at fylde en del i udviklingsarbejdet med både eksisterende, men også nye tilbud.
I Ungecentret Skanderborgvejs administration er vi pt. 15 medarbejdere fordelt på Økonomiteam, Løn- og personaleteam, Serviceteam, Udviklingsteam og Visitation. Vi er en afdeling med stærke kompetencer indenfor hver vores faglighed og med et fælles fokus på samarbejde på tværs af centret og fælles ønske om at understøtte ledere og medarbejdere i centret bedst muligt.
Det er derfor vigtigt, at vi får en leder, der har blik for og overblik over, hvad der rører sig i organisationen, kan se sammenhænge på tværs, kan understøtte medarbejderne i deres faglige kompetencer og som i høj grad er struktureret og velorganiseret.
Vi trives på en arbejdsplads, hvor der er rummelighed, ansvarlighed, fleksibilitet og høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen. Derfor er tillidsbaseret ledelse helt centralt. Vi tilstræber at bruge hinanden og være nysgerrige på hinandens synspunkter. Vi prioriterer god trivsel og godt arbejdsmiljø højt. Derudover har vi et frit og humoristisk fællesskab.
Ungecentrets administration har ansvar for:
bedst udnyttelse af tildelte ressourcer og overholdelse af budget
løn- og personaleadministration
tilrettelæggelse og understøttelse af administrative procedurer
at udvikle og understøtte nye tiltag samt indsatser for unge
visitation til centret samt tæt samarbejde med myndighedsområdet
at understøtte ledergruppen
at servicere de forskellige matrikler, som er en del af centret
Som afdelingsleder er du en del af en ledergruppe, hvor ledelsesudvikling er i højsædet. Du bliver en del af en ledergruppe på pt. 10 afdelingsledere, hvor der er højt til loftet, plads til uenigheder og stor respekt for hinandens faglighed og forskellige personligheder.
Vi søger en stærk organisator, der i tæt samarbejde med administrationens forskellige teams kan sikre den administrative drift og udvikling i hele centret, så øvrige ledere og medarbejdere får mest mulig tid til arbejdet med deres primære kerneopgave.
Din profil:
Du prioriterer den fortsatte udvikling af et højt fagligt niveau i administrationen
Du har et udpræget talent for samarbejde, udmøntet i et drive mod ”at spille hinanden gode”
Du er åben og nysgerrig i hverdagen og i de relationer du indgår i
Du har en systemisk ledelsesstil, der er anerkendende og lyttende for derigennem at skabe et positivt arbejdsmiljø
Du er vedholdende og god til at skabe overblik - også når det går stærkt
Du har solide analytiske evner og formulerer dig klart og præcist skriftligt og mundligt
Den ideelle ansøgers kompetencer og faglige baggrund:
Du har ledererfaring eller en tydelig ambition om at blive leder med både fokus på personaleledelse og opgaveledelse
Du har erfaring fra en politisk styret organisation
Du har erfaring med eller optaget af tillidsbaseret ledelse
Kan navigere i politisk kompleksitet og være meningsskabende mellem de politiske beslutninger og de fagprofessionelle miljøer
Du har erfaring med økonomistyring, tilsynsarbejdet, evner til at kunne begå sig i en situation hvor man skal understøtte to centerchefområder
Din uddannelsesmæssige baggrund kan være akademiker, kontoruddannet eller en grunduddannelse som humanist med en administrativ profil
Derfor skal du vælge os:
Vi arbejder ambitiøst med faglig- og organisatorisk udvikling i tråd med driftsområdets faglige strategi, Fælles Fagligt Fundament, og vi har hele tiden blik for, hvordan vi kan forbedre vores indsats både i forhold til de unge og deres pårørende og de understøttende funktioner og organiseringen af disse.
Du bliver en del af et center med et stort fokus på arbejdsmiljø, og hvor vi vægter gode relationer som en forudsætning for den bedste løsning af kerneopgaven.
Du vil få en chef, som sætter tydelige rammer i arbejdet, har høje forventninger og samtidig giver plads til stor selvstændighed og til at udfylde og præge dit eget ledelsesrum. Der er plads til at udfordre og at blive udfordret.
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til overenskomsten for akademikere ansat i kommuner eller anden relevant overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: Fuldtid
Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.
Stillingen er til enhver tid betinget af en anmærkningsfri børneattest.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Søren Pedersen på telefon +4524796550.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: 03-10-2023
Vi forventer, at 1. samtale finder sted d. 9. oktober 2023 og 2. samtale finder sted d. 26. oktober 2023
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
03-10-2023
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Skanderborgvej 156, 8260 Viby J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/ungecentret-skanderborgvej-soger-leder-af-administrationen/gk3djc/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5908248