BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du uddannet inden for jura eller statskundskab, og ønsker du at arbejde med en opgave af stor samfundsmæssig betydning med rig mulighed for at udvikle dig, så er en stilling i sekretariatet for Undersøgelseskommissionen om SKAT måske noget for dig.
Vi tilbyder
en helt unik mulighed for at komme til at arbejde med en vigtig samfundsopgave i en spændende og udfordrende stilling. Du vil få en alsidig hverdag og du vil komme til at arbejde i et stærkt fagligt miljø, hvor der samtidig er en uformel tone og et godt og tillidsbaseret arbejdsklima.
Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor du vil komme til at arbejde sammen med dygtige og engagerede kollegaer. Vi lægger vægt på, at alle medarbejdere får rig mulighed for at udvikle sig fagligt og personligt, og du vil indgå i et tæt fagligt samarbejde med bl.a. kommissionens medlemmer. Vi prioriterer desuden, at der er plads til at skabe balance mellem arbejdsliv og privatliv. Kommissionens sekretariat har flekstid og tilbyder mulighed for hjemmearbejde 1-2 dage om ugen, når opgaverne tillader det.
Stillingerne er midlertidige og ophører, når kommissionen har afsluttet sit arbejde, der forventes at vare i en årrække. Vi er opmærksomme på, at stillingerne er midlertidige, og der vil under din ansættelse være fokus på din faglige og personlige udvikling, så du får et godt afsæt i din karriere.
Der kan eventuelt være mulighed for orlov eller frikøb fra anden statslig ansættelse.
Vi søger
1-2 dygtige og engagerede fuldmægtige eller konsulenter med stor arbejdskapacitet, høj integritet, stærke formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt og evne for samarbejde.
Du skal være i stand til at arbejde med og analysere et omfattende faktum og uddrage de faktiske omstændigheder, som er relevante og væsentlige for undersøgelsen. Du skal have evne og lyst til at fordybe dig i svære juridiske eller samfundsfaglige problemstillinger, og du skal være indstillet på at arbejde særdeles grundigt og ordentligt med den skriftlige fremstilling af dine resultater. Det er desuden en fordel, hvis du har interesse for offentlig forvaltning, mens du ikke behøver at have kendskab til materiel skatte-/afgiftsret. Endelig skal du kunne arbejde både selvstændigt og tæt sammen med kolleger, idet arbejdsformen i høj grad vil være projektorienteret.
Du må gerne være nyuddannet eller du kan have erfaring fra lignende ansættelse, ansættelse ved anden offentlig myndighed eller privat virksomhed, herunder advokatbranchen eller ansættelse ved Danmarks Domstole.
Dine opgaver vil bestå i:
- at sætte dig ind i og analysere omfattende og komplicerede hændelsesforløb/sagskomplekser
- at skrive bidrag til kommissionens beretning
- at deltage i forberedelse af kommissionens voteringer
- udarbejde notater, indstillinger mv. i samarbejde med sekretariatets øvrige medarbejder og juridiske sekretærer til forelæggelse for kommissionens medlemmer og
- meget andet.
Tiltrædelsestidspunktet fastsættes efter aftale.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt.
Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge stillingerne.
Om os
Justitsministeren nedsatte den 3. juli 2017 en kommission til undersøgelse af SKAT.
Kommissionen består af en landsdommer, en advokat og en professor emeritus, dr.jur., samt to arbejdende suppleanter, der er henholdsvis retspræsident og advokat. Kommissionens sekretariat består af ca. 40 medarbejdere, herunder en landsdommer, seks byretsdommere, chef- og specialkonsulenter, fuldmægtige og administrative medarbejdere. Sekretariatet gør endvidere brug af studentermedhjælpere. Kommissionen bistås i forbindelse med afhøringerne af en udspørger.
Sekretariatet er beliggende centralt i Aarhus i nye lokaler i Ceresbyen. Parkering i parkeringskælder kan stilles til rådighed. Kommissionens afhøringer gennemføres ved Retten på Frederiksberg.
For yderligere information om kommissionen og sekretariatet henvises til hjemmesiden www.kommissionenomskat.dk.
Du kan søge
stillingerne elektronisk på www.justitsministeriet.dk under Karriere, og din ansøgning skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 28. juni 2023, kl. 12.00.
Ansøgningen vedlægges CV, karakterudskrifter, herunder bachelor- og kandidatbevis, og eventuelle udtalelser fra tidligere arbejdsgivere.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, herunder til muligheden for orlov/frikøb fra anden statslig stilling, er du velkommen til at kontakte kommitteret Jakob O. Ebbensgaard på e-mail joe@kommissionenomskat.dk eller telefon 2867 9700 eller sekretariatschef Signe Mikkelsen på e-mail smi@kommissionenomskat.dk eller telefon 4146 2008.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Justitsministeriet, Slotsholmsgade 10, 1216 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169912&DepartmentId=6049&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5850332