Nyheden er fra Stavtrup Fodbold
Jyske 3-bold Kr. Himmelfartsdag |
Kære alle, Kr. Himmelfartsdag var klubben vært for Jyske 3-bold. Der tilmeldt over 200 hold a ca. 4-5 spillere pr. hold - hertil skal lægges trænere og forældre, bedsteforældre og søskende. Så der var lagt op til en prøvelse af de helt store, hvor der potentielt kunne komme ca. 2.000 gæster på Søholmvej i løbet af dagen. Det kræver megen forberedelse og en masse frivillige, for at det overhovedet kan lade sig gøre og ikke mindst blive en succes. Hvor er det fedt at være formand i en klub, hvor frivilligheden i den grad blomstrer og der støttes op omkring en så vigtig begivenhed for klubben - det er jeg virkelig glad og taknemmelig for - og ikke mindst når det er på tværs af afdelingerne under Stautrup IF. Ungdomsudvalget greb opgaven da klubben fik muligheden for at få stævnet til Stavtrup og fik hurtigt lavet en plan i samarbejde med arrangørerne og sponsorerne samt aktiveret ca.70-80 frivillige, hvoraf ca. 30 startede kl. 6 om morgenen på selve dagen med opsætning af baner og diverse udstyr, så som telte, hoppeborge og lignende, et hold af old boys spillere der styrede parkeringen med hård hånd, som var kridtet fint op til selve dagen af vores kridterhold, en flok forældre der tog sig af kiosken og fabrikering af sportsboller og bemanding af soft-ice-maskinen, U15-pigerne tog sig af frugtposerne og bemanding af snack-attacken på banerne og U15-drengene styrede kampene på banerne med kyndig men kærlig hånd og et par grillkyndige der i løbet af dagen grillede ca. 600 pølser til franske hotdogs. Det at vi var så forberedt og havde masser af frivillige til rådighed på dagen, var årsagen til at vi fik afviklet stævnet med bravour og fik stor ros af DBU. Vi omsatte for knap 30 tkr. på dagen og som har generet et overskud på 16 tkr. Det er iflg. DBU i den absolutte høje ende, hvor topscorerne normalt ligger på ca.10 tkr. Så på vegne af klubben og arrangørgruppen vil jeg gerne sige en kæmpe tak for hjælpen til alle jer der brugte jeres fridag på at gøre en masse fodboldspillere gladere og servicere dem med mad og drikke med et smil på læben. Som formand vil jeg specielt gerne takke Lene for et stort arbejde med indkøb af varer til dagen, Patrice for at hjælpe med diverse indkøb, Arla v/Morten Hansen for lån er softice-maskine, Old Boys-gutterne for parkeringstjansen, holdet bag opsætningen af banerne og ikke mindst nedtagningen, grillmesteren Poul, U15-pigerne og deres trænere Camilla og Julie for opgaven med frugten, Marc Søballes U15-drenge der styrede begivenhederne på banerne og sidst men ikke mindst ungdomsudvalget – bestående af Kristian, Michael, Lis, Morten og Thomas - for at have påtaget sig opgaven med at planlægge, styre og afvikle stævnet. Det er skisme flot og beundringsværdigt. Så tusinde tak alle sammen :-) De bedste fodboldhilsner Peter Kaarup |