STABSKONSULENT TIL BORGERVELFÆRD - SUNDHED OG OMSORG

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Er du jurist, scient. pol. eller lignende og har du lyst til at arbejde i spændingsfeltet mellem politik, jura og økonomi kombineret med en social- og sundhedsfaglig vinkel, så kan du være lige præcis dén multikunstner vi søger.  
Vi har en nøglefunktion i organisationen og løser opgaver, der vedrører hele kæden fra byrådet træffer en beslutning, til det skal omsættes i praksis - både hos vores medarbejdere på myndighedsområdet og når vores medarbejdere skal levere ydelsen ude ved borgerne.  
Du vil komme til at arbejde tæt sammen med stabens jurist, som varetager en bred vifte af opgaver både ift. myndighedsområdet og forvaltningen i øvrigt. Du skal være med til at sikre korrekt sagsbehandling på myndighedsområdet både i enkeltsager og ift. generel fortolkning af lovgivning. 
Vi arbejder på et område, hvor der ikke findes nemme løsninger og facitlister, så du skal have lyst til at arbejde dig frem til svarene. Vi har brug for en stabil kollega som forstår, at de opgaver vi løser har stor betydning selvfølgelig for medarbejderne, men i høj grad også for borgerne. 
Du skal have mod på at undervise medarbejdere på myndighedsområdet i korrekt sagsbehandling sammen med andre medlemmer af staben. 
Konkrete opgaver kan fx være: 

•    Understøttelse af afdelingens jurist både i konkrete borgersager og mere generelt 
•    Implementering af ny Ældrelov
•    Selvstændigt arbejde med enkeltsager og spørgsmål fra medarbejdere og samarbejdspartnere både internt og eksternt 
•    Undervisning af ledere og medarbejdere i myndighedsområdet
•    Hjælpe ledere og medarbejdere med at finde vej i lovgivningen 
•    Ledelsesunderstøttelse ift. Rådmand, Direktør og Forvaltningschef 
•    Udarbejde svar på spørgsmål fra Udvalg, Byråd, Ældreråd, Handicapråd osv. 
•    Arbejde med budgetforslag, effektiviseringsforslag, Danmarkskortet og lignende. Det kan både være udarbejdelse af konkrete      forslag, kommentering på andres forslag, implementering af nye aftaler, lovgivning etc.

Øvrige ad hoc-opgaver i afdelingen. 

Din profil:
Vi søger en kollega, som ikke er bange for at tage fat og som trives med en omskiftelig hverdag i en politisk ledet organisation. 
Du har en relevant samfundsvidenskabelig videregående uddannelse og mindst to års relevant erhvervserfaring, gerne fra en politisk ledet organisation.  
Hvis du derudover har undervisningserfaring og erfaring med myndighedsområdet, er det en klar fordel.  
Vi søger en medarbejder der: 
•    Kan sætte sig ind i kompliceret stof og selvstændigt koble de politiske beslutninger til myndighedsområdet og udførelsen af 
      Sundhed og Omsorgs opgaver i praksis 
•    Har gode analytiske evner og har sans for detaljen 
•    Overholder aftaler, er i stand til at motivere andre og drive en proces fremad 
•    Kan kommunikere klart og tydeligt både mundtligt og skriftligt, herunder formidle svært stof, så det er forståeligt for andre
      faggrupper 
•    Har stærke relationelle kompetencer og sætter en ære i at hjælpe og samarbejde med andre 
•    Har en positiv indstilling og godt humør 
•    Er ansvarsbevidst og stabil 
•    Er nysgerrig på nye opgaver og åben over for andre fagligheder 
•    Værdsætter videndeling og sparring, og både kan modtage og bidrage i udvikling af et stærkt fagligt miljø. 


Derfor skal du vælge os:
Du bliver en del af en stab, hvis viden og kompetencer er i høj kurs, både opad og udad i organisationen. 

Vi løser mange forskelligartede opgaver og har en meget bred kontaktflade.

Stillingen indeholder en høj grad af selvstændighed, fleksibilitet og mulighed for at præge egen arbejdsdag.

Du bliver en del af et arbejdsmiljø, hvor omgangstonen er uformel og hvor vi sætter en ære i at hjælpe hinanden på tværs af fagligheder.

Du får gode muligheder for faglig og personlig udvikling 

Om afdelingen:
Vi er en lille stab, som er placeret i afdelingen Borgervelfærd i forvaltningen Økonomi og Borgervelfærd. Staben består pt. af fem medarbejdere, der refererer til Kontorchefen i Borgervelfærd. Afdelingen har i alt 130 ansatte, hvoraf langt størstedelen arbejder med visitation til forskellige ydelser på Ældre-, Sundheds- og Handicapområdet.  
Fællesstaben er involveret i såvel helt konkrete enkeltsager, som i faglige udviklingsopgaver i Sundhed og Omsorg bredt og har fokus på support af såvel ledelsen i Sundhed og Omsorg samt det udførende personale og myndighedsfunktionerne.  
Vi planlægger og udfører også undervisningsopgaver ift. kompetenceudvikling af både ledere og medarbejdere. 

Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen ønskes tiltrådt hurtigst muligt
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation.
 
Ugentligt timetal: Fuld tid

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til jurist Tatiana Hjorth Sørensen på telefon 41859094 eller kontorchef Jens Lassen 29209916

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfristen er den 20. marts 2023.

Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 22. marts 2023.

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.


  
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune: 
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.

Aarhus Kommune er en af Jyllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle. Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Grøndalsvej 2, 8260 Viby J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6009340

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet