Socialrådgiver søges til Døgnafdelingens Handicapteam. En del af Rådgivning og Visitation, Voksne

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Begejstres du af myndighedsarbejdet og de mange samarbejdsflader, der er i Psykiatrien? Så har vi en stilling ledig til besættelse pr. 1. marts 2023, gerne tidligere hvis det er muligt

Rådgivning og Visitation Voksne, er Aarhus Kommunes myndighedscenter for borgere i alderen 30-66 år. Vi varetager opgaver på tværs af udsatte-, psykiatri- og handicapområdet og bevilliger ydelser iht. Servicelovens voksenparagraffer. Vi er ca. 90 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, herunder socialrådgivere, administrative og sundhedsfaglige medarbejdere. Vi yder rådgivning og vejledning til borgere med funktionsnedsættelse og visiterer til sociale indsatser iht. SEL §§ 83, 85, 97,102, 103, 104, 107, 108 og 110, samt visitation, udarbejdelse og opfølgning af handleplaner iht. SEL § 141 med stor fokus på vores kerneopgave. ” Mestring af eget liv”.

Rådgivning og Visitation Voksne er organiseret i 6 afdelinger med hver deres afdelingsleder, hvor Døgnafdelingen er en af disse.

I Døgnafdeling arbejder vi primært med de borgere som er bosiddende i Aarhus Kommunes egne botilbud, men en stor del af vores arbejde går også med boplaceringen af borgere, der er fundet i målgruppen til et tilbud såvel internt som eksternt. Vores hovedopgave er at følge op på indsatserne givet efter servicelovens voksenparagraffer.

I Rådgivning og Visitation Voksne ønsker vi at være i tæt dialog med borgerne, pårørende og samarbejdspartnere. Vi arbejder målrettet med øget kvalitet i opfølgninger og har fokus på, at der er sammenhæng mellem borgerens behov, indsats og den takst der gives. En del af arbejdsopgaven består derfor også i at takstforhandle

Du skal visitere til botilbud, udarbejde handleplaner, foretage opfølgninger min. en gang årligt afhængig af sagens karakter. Du vil sammen med borgeren, borgerens netværk og tilbud arbejde målrettet på, at borgeren udvikler sine potentialer, færdigheder og kompetencer, så borgeren understøttes i at leve et aktivt og meningsfyldt liv, hvor livsmestring, recovery, FFF (Fælles fagligt fundament) og Åben dialog er en del af værktøjskassen. Udover arbejdet i myndigheden skal du en til to gange pr. måned deltage i REHAB-møder i Jobcenteret.

Din profil:

  • Du er uddannet socialrådgiver med kendskab til servicelovens voksenbestemmelser.
  • har erfaring med myndighedsarbejdet og gerne inden for Handicapområdet.
  • Du skal kunne motivere borgerne til en selvstændig tilværelse med hjælp fra bostøtter osv.
  • Du tænker i faglige helheder med et økonomisk perspektiv.
  • Du skal have stærke samarbejdskompetencer og kunne arbejde på tværs såvel internt som eksternt.
  • Du skal kunne arbejde selvstændigt.
  • Du skal være stærkt kommunikativt i såvel skrift som tale.
  • Du skal være innovativt tænkende og forandringsparat
  • Du er udrustet med et godt humør.
  • Det vil være ønskeligt med kørekort.

Vi tilbyder:

  • En spændende arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og et stærkt kollegialt fællesskab. 
  • En hverdag, der er omskiftelig og hvor tempoet er højt.
  • En arbejdsplads hvor løbende sparring og dialog prioriteres højt.
  • En arbejdsplads hvor der arbejdes med frihed under ansvar.
  • En arbejdsplads med mulighed for udvikling af kompetencer.
  • En arbejdsplads med Supervision

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37

Hvis du vil vide mere:
Du er velkommen til at rette henvendelse til socialrådgiver Oksana Zyuzina på telefon 41855199 eller afdelingsleder for Døgnområdet Lone Hartig på telefon 8940 6243.

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist er søndag den 14.01.24, samtalerne forventes afholdt i uge 3 og 4. Tiltrædelse d. 1. marts 2024  
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

14-01-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Grøndalsvej 1B, 1., 8260 Viby J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964074

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet