BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Begejstres du af myndighedsarbejdet? så har vi en spændende og udfordrende stilling i Rådgivning og Visitation Voksne. Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse hurtigst muligt.
Rådgivning & Visitation Voksne er Aarhus Kommunes myndighedscenter for borgere i alderen 30-66 år. Vi varetager opgaver på tværs af udsatte-, psykiatri, senhjerneskade og handicapområdet og bevilliger ydelser iht. Servicelovens voksenparagraffer. Vi er ca. 80 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, herunder socialrådgivere, administrative og sundhedsfaglige medarbejdere mv.
Rådgivning & Visitation Voksne er organiseret i 6 afdelinger med hver deres afdelingsleder. Ekstern afdeling er en af disse, hvor vi er 8 socialrådgivere hvoraf to er ansat i fleksjob og en konsulent.
I Ekstern Afdeling arbejder vi med de borgere som er bosiddende i botilbud eller i egen bolig med omfattende støtte, hvor indsatsen leveres af enten private, regionale eller kommunale leverandører, indenfor, men hovedsageligt udenfor Aarhus kommune. Vores hovedopgave er at følge op på indsatserne givet efter servicelovens voksenparagraffer.
Herudover skal du sammen med vores fagkonsulenter forstå indstilling om specialiseret genoptræning, samt udredning og afgørelsen mod relevante indsatser for senhjerneskadede borgere fra Aarhus kommune.
I Rådgivning og Visitation Voksne ønsker vi at være i tæt dialog med borgerne, pårørende og samarbejdspartnere. Vi arbejder målrettet med øget kvalitet i opfølgninger og har fokus på, at der er sammenhæng mellem borgerens behov, indsats og den takst der gives. En del af arbejdsopgaven består derfor også i at takstforhandle, der tilbydes i den forbindelse grundig oplæring og uddannelse.
Arbejdet tilbyder en høj grad af fleksibilitet, selvstændig tilrettelæggelse af din arbejdsdag, samt komplekse sager, der fordrer et højt fagligt niveau hvor erfaring er en fordel.
Vi søger en kollega med interesse indenfor myndighedsrollen, og som befinder sig godt i variationen mellem høj grad af administrative opgaver og dage med opfølgningsmøder rundt om i hele landet.
Du udarbejder handleplaner med tydelige indsatsmål og foretager opfølgninger halvårligt eller årligt afhængig af sagens karakter. Du vil sammen med borgeren, borgerens netværk og tilbud arbejde målrettet på, at borgeren udvikler sine potentialer, færdigheder og kompetencer, så borgeren understøttes i at leve et aktivt og meningsfyldt liv, hvor livsmestring og Recovery er i fokus.
Vi tilbyder et spændende arbejde i en myndighedsafdeling i rivende udvikling:
- Vi prioriterer løbende sparring og dialog
- Fast supervision
- Godt humør og kollegialt sammenhold, i et mindre team.
- Fokus på et godt arbejdsmiljø
- Fokus på udvikling af kompetencer
- Høj faglighed understøttet af faglig konsulent
- Mulighed for at blive praktikvejleder
Din profil:
- Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler.
- Har erfaring med myndighedsarbejdet og gerne med målgruppen psykiatri, udsatte, senhjerneskade og handicap.
- Du vægter relationsarbejde til borgere, pårørende, kollegaer og samarbejdspartnere.
- Du er engageret og kan se mening med at foretage opfølgninger.
- Du er stærk i skriftligt arbejde.
- Du er selvtilrettelæggende og derfor er der brug for en struktureret tilgang til dine opgaver
- Har du erfaring med forhandling af takster er det en stor fordel.
Arbejdet kræver at du kan arbejde selvstændigt og er i stand til at planlægge din dag, også når du har meget om ørerne og vinden blæser i nye retninger. Samtidig skal du også trives i samarbejdet med dine kollegaer, hvor fælles sparring, vidensdeling og teamsamarbejde spiller en vigtig rolle i dagligdagen.
Vi forventer af dig, at du er glad og positiv og at du sammen med os har fokus på at dyrke høj faglighed og et godt arbejdsmiljø hvor vi har en uformel omgangstone.
Du har kørekort da stillingen indbefatter kørsel til døgntilbud i hele landet.
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: 37
Hvis du vil vide mere:
Du er velkommen til at rette henvendelse til afdelingsleder Winnie Bjerre på tlf. 23 84 46 29 hvis du har brug for yderligere uddybning.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: 28. april 2024
Vi forventer, at 1. samtale finder sted 2. maj 2024 på Grøndalsvej 1b, 8260 Viby J.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
28-04-2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Grøndalsvej 1B, 1., 8260 Viby J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6025168