BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger 3 sektionsledere med en kombination af gode lederegenskaber og it-faglig indsigt, som kan udfordre og udvikle såvel medarbejdere som it-løsninger i Digitalisering, Børn og Unge, Aarhus Kommune.
Om Digitalisering
Digitalisering er et kontor under Forvaltningen for Økonomi og Administration i Børn og Unge. Kontoret varetager en række centrale opgaver inden for udvikling og projektledelse, systemejerskab, governance og design af IT-landskabet i Børn og Unge, ledelsesinformation, automatisering samt databeskyttelse. Vi designer og udbreder it-løsninger med fokus på slutbrugerne, som er elever, forældre og medarbejdere i Børn og Unge.
Om jobbet
Der er tale om en lederstilling helt nede i maskinrummet. Du bliver leder af en sektion med 7-10 fagligt dygtige og ambitiøse medarbejdere, som beskæftiger sig med en række opgaver, som vi har opdelt i 3 faglige sektioner. De 3 sektioner har et tæt samarbejde, og opgaverne løses ofte på tværs af sektioner:
- Data: Ledelsesinformation, databehandling, databeskyttelse, brugerstyring samt AI-videncenter. Vi anvender primært business intelligence-værktøjer fra SAS og størstedelen af vores data ligger på MS SQL-servere. Vi rådgiver om databeskyttelse og har et skarpt blik for opfyldelsen af bl.a. GDPR-reglerne.
- Samarbejde: Teknisk systemejerskab, digital partnerordning for forvaltningens øvrige kontorer, it-projektledelse, contract management og it-udbud. Vi planlægger og bidrager til implementering af nye systemer i både det administrative og det pædagogiske it-miljø.
- Proces og udvikling: Automatisering/RPA, selvbetjeningsløsninger, asset management og it-miljø til skoler og institutioner. Vi analyserer processer og arbejdsgange og tænker selvbetjening og automatisering ind der, hvor det giver værdi for vores brugere.
Ledelsesopgaven udgør en del af din arbejdstid. Øvrig tid vil du bruge på konkret opgaveløsning i det respektive faglige felt, udviklingsprojekter og tværgående samarbejder. Du indgår i et lederteam, som består af Digitaliseringschefen samt de øvrige sektionsledere.
Du har særligt fokus på
- At være en synlig og tilgængelig leder, som formår at understøtte en stærk faglighed, hvor du bidrager til at udvikle og anerkende medarbejderne og sætte deres kompetencer i spil.
- At bidrage til den konkrete opgaveløsning på et højt fagligt niveau. Både fordi ledelse kun udgør en del af stillingen, og fordi du kan lide at deltage aktivt.
- At deltage konstruktivt, nysgerrigt og med mod på at ”tænke højt” i kontorets lederteam og i øvrige samarbejdsfora.
Om dig
Du befinder dig godt i rollen som leder, og du trives som ”spillende træner”. Du har måske erfaring fra en digitaliseringsafdeling med drift- og udviklingsopgaver, som ligner dem, vi beskæftiger os med i den relevante sektion. Du er tillidsvækkende og god til relationer – både som leder og som samarbejdspartner. Og så har du en god forretningsforståelse og kan omsætte politiske, strategiske og økonomiske mål til handling i samspil med det øvrige lederteam.
Krav til stillingen
Du har en relevant it-faglig baggrund og erfaring med faglig ledelse og måske personaleledelse.
Derfor skal du vælge os
Du bliver en del af en forvaltning, som arbejder professionelt med at udvikle effektive og arbejdsgange og brugervenlige løsninger i alle dele af organisationen. Forvaltningen er præget af en god samarbejdskultur med mulighed for, at den enkelte kan realisere sit fulde potentiale. Digitalisering er præget af et godt samarbejdsklima, hvor vi skaber resultater sammen, og hvor god trivsel og en uformel omgangstone præger hverdagen.
Læs mere om os: Digitalisering, Administration og Rådgivning
Løn og ansættelse
Der er tale om en fuldtidsstilling. Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Vi håber, du kan starte den 1. april 2024 eller hurtigst muligt herefter.
Ansøgning
Det er vigtigt, at du tydeligt markerer, i hvilken af de 3 sektioner, du søger stillingen. Du sender os din ansøgning og bilag elektronisk senest torsdag den 22. februar 2024. Vi forventer at afholde samtaler snarest herefter.
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Hvis du vil vide mere
.. er du velkommen til at kontakte Digitaliseringschef for Børn og Unge Signe Hvid Maribo på mail sihvm@aarhus.d eller telefon 23294578.
I Aarhus Kommune sætter vi børnene i centrum
Vi vil give alle børn og unge de bedste betingelser for at lære, udvikle sig og trives. Det kræver stærke læringsfællesskaber og tværfagligt samarbejde mellem de voksne omkring barnet.
I Aarhus Kommune bliver du en del af en samarbejdskultur, hvor data, viden og erfaringer inddrages, så alle får mulighed for at lære sammen af hinanden og med hinanden på tværs af professioner, medarbejder- og ledelsesniveauer. Vi tror på at børn og unge gør, hvad de kan. Børnene er ikke problemet, men de viser problemet. I Aarhus Kommune tager de voksne ansvar for læring, udvikling og trivsel for alle børn og unge.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Grøndalsvej 2, 8260 Viby J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5988011