Sektionsleder med projektledererfaring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en ”spillende træner”, der blandt andet har erfaring som projektleder på større projekter med mange interessenter. Du har det godt med en blanding af ledelses-, drifts- og udviklingsopgaver, og du kan se dig selv som tovholder med en bred samarbejdsflade i organisationen.

Aarhus Kommune skal over de kommende år implementere nye ERP-systemer. Det betyder blandt andet ændrede arbejdsgange, nye it-systemer, øget digitalisering og effektivisering i løsningen af driftsopgaverne. Som ny sektionsleder skal du blandt andet sikre sammenhæng på tværs af hele Børn og Unge, når vi i samarbejde med de øvrige magistratsafdelinger skal løse de mange dele af den store implementeringsopgave.

Kontoret Budget og Regnskab i Børn og Unge søger en sektionsleder, som dels har gode lederegenskaber og kan varetage personaleledelsesopgaverne i et mindre team af højt specialiserede medarbejdere, og dels selv kan fungere som projektleder og er stærk til at sikre effektiv drift.

Udover opgaverne relateret til implementering af nye ERP-systemer, er der blandt andet også en stor opgave relateret til implementering af nye arbejdsgange osv. på kørselsområdet. Der er for få måneder siden besluttet nyt serviceniveau gældende for al kørsel i Børn og Unge, og vi er i gang med implementering heraf. Det betyder, at vi udvikler nye arbejdsgange, digitale værktøjer, forvaltningsprocesser osv., men vi er ikke i mål endnu. Det skal den nye sektionsleder bidrage til, i samarbejde med blandt andet den faglige koordinator for området.

Budget og Regnskab er et kontor bestående af to sektioner og i alt 25 medarbejdere. Vi håndterer opgaver relateret til Børn og Unges overordnede budget og regnskab, en række forskellige driftsopgaver, analyseopgaver og andre mere specialiserede opgaver relateret til systemer osv., ligesom vi varetager support- og rådgivningsopgaver overfor den øvrige organisation. Vi løser ofte vores opgaver på tværs af de to sektioner og i samarbejde med andre kontorer og fagligheder. Det betyder, at ledelsesopgaverne også går på tværs af sektionerne, alt efter de konkrete opgaver, vi i fællesskab skal løse.

Om jobbet
Der er tale om en lederstilling, hvor du er meget tæt på forretningen og selv er langt nede i maskinrummet. Du kan kun lykkes med dine opgaver, hvis du er god til relationer, har dyb forretningsforståelse, formår at skabe sammenhæng mellem den overordnede strategiske retning og den daglige drift – og ikke mindst hvis du har godt humør og lyst til at arbejde i en stor, politisk ledet organisation. Herudover skal du som del af din faglighed have kompetencer indenfor forvaltningsret og juridiske forhold generelt for en stor offentlig organisation.

Du bliver leder af en sektion med 8 fagligt dygtige og ambitiøse medarbejdere med vidt forskellig faglighed. Du kommer ikke til selv at være den faglige ekspert – men du skal i stedet fokusere på projektledelsen, den overordnede retning og ikke mindst relationerne ud i vores store organisation, som blandt andet består af alle skoler, dag- og fritidstilbud i kommunen. Kontakt til borgere, andre magistratsafdelinger og forskellige eksterne interessenter er også en del af jobbet.

Personaleledelsesopgaven udgør en del af din arbejdstid, men projektledelsesopgaven udgør mere. Du skal derfor have lyst til og gerne erfaring med begge. Du indgår i et lederteam med kontorchefen og den anden sektionsleder.

Udover projektledelsesopgaverne relateret til implementering af ERP-systemerne og kørselsområdet, varetager medarbejderne i sektionen også opgaver i forbindelse med Børn og Unges budgetproces, økonomistyringssystem og en lang række analyseopgaver. Medarbejderne er i høj grad selvkørende, og din involvering i de konkrete opgaver vil derfor variere. 

Om dig
Du trives i rollen som leder, og du er en synlig og tilgængelig leder, der kan gå forrest. Samtidig formår du at understøtte en stærk faglighed hos dine medarbejdere, hvor du bidrager til at udvikle og anerkende dem og sætte deres kompetencer i spil.

Du trives i rollen som ”spillende træner”, og du har relevant erfaring som projektleder på større projekter med mange interessenter eller tilsvarende. Du har det godt med en blanding af ledelses-, drifts- og udviklingsopgaver, og du arbejder struktureret. Du kan kommunikere enkelt og tydeligt, både skriftligt og mundtligt. Også når emnerne er tekniske, juridiske, komplicerede og betyder forandringer for modtagerne.

Du har en længere videregående uddannelse, som din faglighed tager udgangspunkt i. Forvaltningsret, offentlig styring og økonomi, politisk ledet organisation og myndighedsopgaver er begreber, som du har erfaring med fra tidligere stillinger.

I lederteamet deltager du konstruktivt og nysgerrigt, og du trives med en uformel tone, hvor vi byder ind og tænker på tværs.

Du er god til relationer, både i forhold til dem, der har en faglighed, som ligner din egen. Men i høj grad også, når fagligheden er en anden. Du kan ”oversætte” og se udfordringer fra flere sider. Samtidig kan du sikre fremdrift, både ved løbende at arbejde i rigtig retning, men også ved at stille dig op på ølkassen og kommunikere bredere, når det er aktuelt.

Derfor skal du vælge os
Du bliver en del af en forvaltning, som arbejder professionelt med at udvikle effektive arbejdsgange og brugervenlige løsninger i alle dele af organisationen. Forvaltningen er præget af en god samarbejdskultur med mulighed for, at den enkelte kan realisere sit fulde potentiale. Kontoret Budget og Regnskab har et godt samarbejdsklima, hvor vi skaber resultater sammen, og hvor god trivsel og en uformel omgangstone præger hverdagen.

Løn og ansættelse
Der er tale om en fuldtidsstilling. Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer. 

Vi håber, du kan starte den 1. juni 2024.

Ansøgning
Du sender os din ansøgning og bilag elektronisk senest mandag den 1. april 2024. Vi forventer at afholde 1. runde ansættelsessamtaler den 5. april og 2. runde ansættelsessamtaler den 11. april. Der vil være testforløb mellem de to samtaler.

Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Hvis du vil vide mere
Er du velkommen til at kontakte kontorchef for Budget og Regnskab Martha Berdiin på mail makbe@aarhus.dk eller telefon 41858980.
    
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.  

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Grøndalsvej 2, 8260 Viby J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6009972

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet