Rådgivning & Visitation Voksne søger to socialrådgivere til myndigheden i Døgnafdelingen. En til Psykiatriteamet og en til Handicapteamet.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Begejstres du af myndighedsarbejdet? Så har vi pga. en investering to spændende og udfordrende stillinger i Rådgivning & Visitation Voksne. Der er tale om to fuldtidsstillinger, men hvor den ene er med en tidsbegrænsning på 2 år. De to stillinger er forankret henholdsvis i Handicapteamet og i Psykiatriteamet, det er stillingen i psykiatriteamet, som er tidsbegrænset for to år, men der kan blive tale om en forlængelse. Stillingerne er med tiltrædelse pr. 1. november 2023, eller før hvis det er muligt.

Om jobbet:
Rådgivning og Visitation Voksne er Aarhus Kommunes myndighedscenter for borgere i alderen 30-66 år. Vi varetager opgaver på tværs af udsatte-, psykiatri- og handicapområdet og bevilliger ydelser iht. Servicelovens voksenparagraffer. Vi er ca. 90 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, herunder socialrådgivere, administrative og sundhedsfaglige medarbejdere. Vi yder rådgivning og vejledning til borgere med funktionsnedsættelse og visiterer til sociale indsatser iht. SEL §§ 83, 85,97,102, 103, 104, 107, 108 og 110. Visitation, udarbejdelse og opfølgning af handleplaner iht. SEL § 141 er vores kerneopgave.

Rådgivning og Visitation Voksne er organiseret i 6 afdelinger med hver deres afdelingsleder. Døgnafdelingen er en af disse.

I Døgnafdeling arbejder vi primært med de borgere som er bosiddende i Aarhus Kommunes egne botilbud. Vores hovedopgave er at følge op på indsatserne givet efter servicelovens voksenparagraffer.

I Rådgivning & Visitation Voksne ønsker vi at være i tæt dialog med borgerne, pårørende og samarbejdspartnere. Vi arbejder målrettet med øget kvalitet i opfølgninger og har fokus på, at der er sammenhæng mellem borgerens behov, indsats og den takst der gives. En del af arbejdsopgaven består derfor også i at takstforhandle.

Du skal visitere til botilbud, udarbejde handleplaner, foretager opfølgninger min. en gang årligt afhængig af sagens karakter. Du vil sammen med borgeren, borgerens netværk og tilbud arbejde målrettet på, at borgeren udvikler sine potentialer, færdigheder og kompetencer, så borgeren understøttes i at leve et aktivt og meningsfyldt liv, hvor livsmestring, Recovery, FFF (Fælles fagligt fundament) og Åben dialog er en del af værktøjskassen. Udover arbejdet i myndigheden skal du en til to gange pr. Måned deltage i REHAB-møder i Jobcenteret.

Din profil:

  • Du er uddannet socialrådgiver med kendskab til servicelovens voksenbestemmelser.
  • har erfaring med myndighedsarbejdet med henholdsvis målgruppen psykiatri, udsatte elle handicap, eller begge dele.
  • Du skal kunne motivere borgerne til en selvstændig tilværelse med hjælp fra bostøtter osv.
  • Du tænker i faglige helheder med et økonomisk perspektiv.
  • Du skal have stærke samarbejdskompetencer og kunne arbejde på tværs såvel internt som eksternt.
  • Du skal kunne arbejde selvstændigt.
  • Du skal være stærkt kommunikativ i såvel skrift som tale.
  • Du skal være innovativt tænkende og forandringsparat
  • Du er udrustet med et godt humør.
  • Det vil være ønskeligt med kørekort.
     

Vi tilbyder

  • En spændende arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og et stærkt kollegialt fællesskab. 
  • En hverdag der er omskiftelig og hvor tempoet er højt.
  • En arbejdsplads, hvor løbende sparring og dialog prioriteres højt.
  • En arbejdsplads, hvor der arbejdes med frihed under ansvar.
  • En arbejdsplads med mulighed for udvikling af kompetencer.
  • En arbejdsplads med Supervision. 
     

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37

Hvis du vil vide mere:
Du er velkommen til at rette henvendelse til socialrådgiver/TR, Julie Olsen på telefon 41848485 eller afdelingsleder for Døgnområdet Lone Hartig på telefon 8940 6243 
 

Ansøgning
Ansøgningsfrist er torsdag 26. oktober 2023, samtalerne forventes afholdt tirsdag 31. oktober 2023. Tiltrædelse d. 1. december 2023.
 

  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

26-10-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Grøndalsvej, 1B, 8260 Viby J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926903

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet