BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for økonomistyring og datadreven understøttelse? Vil du være med til at understøtte og udvikle et solidt økonomistyringsgrundlag på det specialiserede socialområde? Er du servicemindet, og vil du være med til at understøtte centrets afdelinger, og samarbejdspartnere i og uden for organisationen? Så er du måske den, vi leder efter.
Om jobbet:
Sociale Forhold og Beskæftigelse i Aarhus Kommune kan tilbyde en fast stilling med fokus på økonomi og controlling til besættelse 1. august, eller hurtigst derefter.
Du vil i stillingen få en nøglerolle i forhold til den økonomiske styring på centret og vil være en væsentlig økonomisk sparringspartner til rådgivere og ledelsen. Du skal være med til at skabe, vedligeholde og sikre et løbende overblik over økonomi og aktivitet på centret. Du bliver en aktiv del af centrets økonomiske årshjul, hvor du også vil skulle arbejde med prognoser, aktivitetsplaner og regnskabsafslutning.
Dine primære arbejdsopgaver i stillingen vil være månedlig økonomiopfølgning/controlling, understøttelse af ledere og rådgivere i centret med økonomimateriale inden for området for Borgerstyret Personlig Assistance (BPA) samt controlling af økonomien for centrets administration (konto 6). Du vil være en tæt sparringspartner til den assistent, som betaler regningerne fra de firmaer, der varetager arbejdsgiverrollen for borgerne på BPA-området. Ligeledes vil en væsentlig del af arbejdsopgaverne også være årlige godkendelser af regnskaberne fra firmaerne for den enkelte borger, så der sikres at offentlige midler er anvendt til det, som der udmålt til og lovgivningsmæssigt er hjemmel til.
Du vil få en central funktion i kontakten til firmaerne på BPA-området, og du skal derfor være god til at skabe samarbejdsrelationer. Og som en vigtig sparringspartner ift. økonomi og beregninger for socialrådgiverne, er det vigtigt, at du har lyst til at sætte din faglighed i spil i et samspil med andre fagligheder.
Den administrative afdeling i Rådgivning og Visitation Voksne består af i alt 16 ansatte, hvor de fleste af dine kollegaer vil være enten controllere eller assistenter.
Det er vigtigt, at du trives i et miljø, hvor løsningerne ikke altid ligger klar på forhånd, og forandring er et vilkår. Det forventes desuden, at du vil indgå i samarbejde og sparring med økonomimedarbejdere i andre afdelinger samt i forvaltningens centrale stab.
Du vil få arbejdsplads i Rådgivning og Visitation Voksne på Grøndalsvej 1B, 8270 Viby J.
Din profil:
Vi forventer, at:
- du har stærke, dokumenterede kvalifikationer inden for økonomistyring og en relevant uddannelse inden for eksempelvis det økonomiske eller samfundsfaglige område (f.eks. administrations bachelor inden for offentlig forvaltning, cand.scient.pol., cand.merc.)
- du har en økonomisk grundforståelse
- du har lyst til at sætte dig ind i den gældende lovgivning og navigere inden for den
- du har flair for og interesse i at arbejde med tal og har erfaring med MS Excel, gerne erfaring med VBA
- du er grundig, analytisk og initiativrig
- du har blik for data, og datas sammensætning
- du er ansvarsbevidst og i besiddelse af gode samarbejdsevner – også på tværs af faggrupper
- du kan formidle din viden til andre i både skrift og tale
- du har interesse for socialområdet
- du har lyst til at bidrage positivt i afdelingen, både fagligt og socialt
Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har kendskab til følgende systemer: KMD OPUS, KMD Børn og Voksne og Modulus Social. Ligeledes er det en fordel at have kendskab inden for lønsammensætning og overenskomster.
Derfor skal du vælge os:
Du vil i høj grad have mulighed for at påvirke og bidrage til udviklingen af økonomistyring på centret. Du vil få nogle dygtige kolleger og en bred samarbejdsflade.
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: 37
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Charlotte Schrøder på 8713 4193
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning
Ansøgningsfrist: tirsdag d. 18. juni 2024.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag d. 24. juni og/eller tirsdag d. 25. juni 2024 og 2. samtaler 27. juni.
Om os
Rådgivning og Visitation Voksne er et myndighedscenter med ca. 90 ansatte, som primært har borgere i aldersgruppen 30-66 år med fysiske eller psykiske funktionsnedsættelser. Vi er en del af driftsområdet Voksne, Job og Handicap som indgår i magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse i Aarhus Kommune.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
18-06-2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Grøndalsvej 1B, 1., 8260 Viby J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6061219