BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Begejstres du af myndighedsarbejdet og har interesse i handicapområdet, så har vi en stilling ledig til besættelse pr. 1. oktober 2024, og gerne tidligere hvis det er muligt.
Rådgivning og Visitation Voksen, er Aarhus Kommunes myndighedscenter for borgere i alderen 30-66 år. Vi varetager opgaver på tværs af udsatte-, psykiatri- og handicapområdet og bevilliger ydelser iht. Servicelovens voksenparagraffer. Vi er ca. 90 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, herunder socialrådgivere, administrative og sundhedsfaglige medarbejdere. Vi yder rådgivning og vejledning til borgere med funktionsnedsættelse og visiterer til sociale indsatser iht. SEL §§ 83, 85,97,102, 103, 104, 107, 108 og 110. Visitation, udarbejdelse og opfølgning af handleplaner iht. SEL § 141 med stor fokus på vores kerneopgave. ” Mestring af eget liv”.
Rådgivning og Visitation Voksen er organiseret i 6 afdelinger med hver deres afdelingsleder, hvor. Døgnafdelingen er en af disse.
Om jobbet:
I Døgnafdeling arbejder vi primært med de borgere som er bosiddende i Aarhus Kommunes egne botilbud, men en stor del af vores arbejde går også med boplaceringen af borgere der er fundet i målgruppen til et tilbud såvel internt som eksternt. Vores hovedopgave er at følge op på indsatserne givet efter servicelovens voksenparagraffer.
I Rådgivning og Visitation Voksne ønsker vi at være i tæt dialog med borgerne, pårørende og samarbejdspartnere. Vi arbejder målrettet med øget kvalitet i opfølgninger og har fokus på, at der er sammenhæng mellem borgerens behov, indsats og den takst der gives. En del af arbejdsopgaven består derfor også i at takstforhandle
Du skal visitere til botilbud, udarbejde handleplaner, foretager opfølgninger min. en gang årligt afhængig af sagens karakter. Du vil sammen med borgeren, borgerens netværk og tilbud arbejde målrettet på, at borgeren udvikler sine potentialer, færdigheder og kompetencer, så borgeren understøttes i at leve et aktivt og meningsfyldt liv, hvor livsmestring, recovery, FFF (Fælles fagligt fundament) og Åben dialog er en del af værktøjskassen. Udover arbejdet i myndigheden skal du en til to gange pr. måned deltage i REHAB-møder i Jobcenteret.
Din profil:
- Du er uddannet socialrådgiver med kendskab til servicelovens voksenbestemmelser.
- Du har erfaring med myndighedsarbejdet og gerne inde for Handicapområdet.
- Du skal kunne motivere borgerne til en selvstændig tilværelse med hjælp fra bostøtter osv.
- Du tænker i faglige helheder med et økonomisk perspektiv.
- Du skal have stærke samarbejdskompetencer og kunne arbejde på tværs såvel internt som eksternt.
- Du kan prioritere dine arbejdsopgaver, og arbejde systematisk og reflekteret.
- Du skal kunne arbejde selvstændigt.
- Du skal være stærkt kommunikativt i såvel skrift som tale.
- Du skal være innovativt tænkende og forandringsparat
- Du er udrustet med et godt humør og en positiv indstilling til fællesskabet.
- Det vil være ønskeligt med kørekort.
Derfor skal du vælge os: - En spændende arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og et stærkt kollegialt fællesskab.
- En hverdag der er omskiftelig og hvor tempoet er højt.
- En arbejdsplads hvor løbende sparring og dialog prioriteres højt.
- En arbejdsplads hvor der arbejdes med frihed under ansvar.
- En arbejdsplads med mulighed for udvikling af kompetencer.
- En arbejdsplads med Supervision.,
- Et afvekslende job med mulighed for hjemmearbejde og flextid..
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: Fuldtid 37 timer
Hvis du vil vide mere:
Du er velkommen til at rette henvendelse til afdelingsleder for Døgnområdet Lone Hartig på telefon 8940 624 eller socialrådgiver Anne Hessner på telefon 89405193 sidstnævnte først fra uge 33.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgn
Ansøgningsfrist er tirsdag den 20. august 2024, samtalerne forventes afholdt den 23. august 2024.
Tiltrædelse d. 1. oktober 2024.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
20-08-2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Grøndalsvej 1B, 1., 8260 Viby J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6089985