BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du vores nye resultatorienterede administrationsleder?
Vi søger en engageret og erfaren administrationsleder for Sundhed og Forebyggelse, som vil spille en central rolle i udviklingen af Sundhed og Omsorgs administrative opgaver. Du får ansvaret for at lede en nyoprettet enhed, der samler ca. 20 dedikerede administrative medarbejdere fra 2 forskellige eksisterende enheder.
Om stillingen:
Sundhed og Omsorg, Aarhus Kommune har i første del af 2024 gennemført en samling af flere af magistratsafdelingens administrative opgaver til én samlet administration som nu består af 4 enheder/teams, der løser opgaver for hver deres forvaltning i Sundhed og Omsorg.
Som administrationsleder i forvaltningen Sundhed og Forebyggelse vil du være ansvarlig for den daglige ledelse og udvikling af flere af vores vigtige administrative funktioner og opgaver. Du vil i tæt samarbejde med ledelsen af de andre administrative enheder have ansvaret for at sikre en effektiv og smidig drift. Et af fokuspunkterne for den nye administration er procesoptimering, digitalisering og effektivisering af arbejdsgange for at sikre høj faglig kvalitet og service. Du vil også skulle arbejde med at skabe en fælles kultur og strategi for den nye enhed.
Ansvarsområder:
- Ledelse og udvikling: Motivere og udvikle enhedens medarbejdere, sikre trivsel og et godt arbejdsmiljø præget af psykologisk tryghed.
- Kultur og strategi: Arbejde aktivt med at skabe en fælles kultur og retning for den nye enhed i overensstemmelse med Sundhed og Omsorgs fælles strategi de fem ledetråde med kobling til målbilledet for den fælles nye afdeling. Herunder sikre inddragelse, åbenhed og gennemsigtighed om beslutninger og processer.
- Samarbejde: Sikre et tæt samarbejde i den samlede administration og med en række ledere i Sundhed og Omsorg.
- Procesoptimering: Deltage i at identificere og implementere forbedringer i eksisterende processer for at øge effektiviteten.
- Digitalisering: Understøtte digitaliseringsprojekter og deltage i implementering af nye systemer og værktøjer. Herunder implementeringen af nye ERP-systemer (økonomisystemer, indkøbssystemer og vagtplansystemer).
- Økonomi og økonomiopfølgning: Understøtte ledere og chefer i forståelse af økonomien i afdelingen
Om administrationen:
Administrationen er en del af Økonomi og Borgervelfærd i Sundhed og Omsorg. Du kan få et overblik over organiseringen af Sundhed og Omsorg her
Som administrativleder i Sundhed og Forebyggelse refererer du til administrationschefen og bliver en del af et ledelsesteam på 4. Du kan se mere om organiseringen af administrationen her
Administrationen skal primært understøtte ca. 200 ledere på vores plejehjem, teams i Pleje og Rehabilitering (hjemmepleje), sundhedsenheder og folkehuse. Som administrationsleder i Sundhed og Forebyggelse vil dit primære ansvar være omkring sundhedsenheder, folkehuse og forskellige tværgående enheder indenfor genoptræning og rehabilitering; og du forventes også at have et blik for den samlede administration i Sundhed og Omsorg.
Afdelingen håndterer en bred vifte af administrative opgaver, herunder lønadministration og understøttelse af ansættelsesprocesser, indkøb, økonomiopfølgning, håndtering af fakturaer, booking af lokaler osv.
Din profil:
- Relevant uddannelse og erfaring inden for området, f.eks. Merkonom, business administration, statskundskab eller lignende.
- Du kommer til at arbejde tæt sammen med driftschefer og ledere, og skal derfor have eller kunne tilegne dig god forståelse for driften og opgaverne i Sundhed og Omsorg
- Gerne erfaring med ledelse af større teams fra en lignende stilling
- Kendskab til kommunal forvaltning samt kontering, bogføring og regnskabspraksis mv.
- Erfaring med kulturarbejde og strategisk udvikling i nyoprettede enheder er en fordel.
- Erfaring med procesoptimering og digitalisering – herunder erfaring med implementering af nye systemer og arbejdsgange
- Stærke kommunikations- og samarbejdsevner. Det er vigtigt at du formår at skabe gode relationer til lokale ledere i Sundhed og Omsorg og andre dele af forvaltningen.
Vi tilbyder:
- En spændende og udfordrende stilling i en dynamisk organisation.
- Indflydelse på udviklingen af Sundhed og Omsorgs administrative opgaver i en ny organisering
- Mulighed for personlig og faglig udvikling.
- Et godt arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kolleger og medarbejdere
- Muligheder for lederuddannelse
Administrationen i Sundhed og Forebyggelse forventes at blive samlet fysisk på Grøndalsvej 2. Medarbejderne er dog lige nu fordelt på 4 fysiske adresser.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen ønskes tiltrådt 1. november 2024
Lønnen er pt.
- 597.843,70 kr. årligt, hvis du har en HK faglig baggrund.
- Med anden baggrund foregår individuelforhandling.
For alle lønninger gælder at de er excl. pension.
Lønnen ydes i henhold til forhåndsaftale indgået mellem Sundhed og Omsorg og den faglige organisation, samt efter konkret forhandling og aftale med den forhandlings- og aftaleberettigede faglige organisation.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt Administrationschef Jane Mortensen på tlf.: 29 20 95 15 eller mail jmor@aarhus.dk
Ansøgning:
Klik på ”søg job” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
I forbindelse med ansættelse af ledere og chefer anvender vi personprofilering, hvis du går videre til anden samtale, og der vil derfor være profiltilbagemeldinger
1. Samtalerunde
10. september 2024.
Profiltilbagemeldinger til kandidater
den 12./13. september 2024
2. samtalerunde
Den 17. september 2024
I Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at vi indhenter referencer og evt. straffeattest ifm. ansættelser.
Om os:
Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.
Vores strategi De fem ledetråde giver retning til vores arbejde og udfordrer vores adfærd og holdninger – med det simple formål, at vi hver dag bliver en smule bedre til at gøre vores arbejde til gavn for borgerne i Aarhus. Læs mere om vores strategi og forståelsesramme inden første samtale, se Lederjob (aarhus.dk)
Som ny leder bliver du mødt af et obligatorisk onboardingsprogram, og vi lægger vægt på, at alle vores ledere løbende kompetenceudvikler sig Derfor har vi både in house lederuddannelse, og der er mulighed for at tage lederuddannelsen ”Diplomuddannelse i ledelse” over en årrække.
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.
Aarhus Kommune er en af yllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os, Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Grøndalsvej 2, 8260 Viby J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6101866