BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vores dygtige kollega har valgt nye udfordringer, derfor søger vi en husassistent til en spændende, udfordrende og afvekslende stilling på 30 timer – opstart hurtigst muligt og seneste den 1. april 2024.
Vi søger den helt rette husassistent, der kan navigere i en omskiftelig hverdag, og som kan se sig selv indgå i kerneopgaven på et døgnområde, der arbejder med anbragte behandlingskrævende børn, og børn i døgnstøtteophold. Har du gode samarbejdskompetencer, et godt overblik og kan du navigere i uforudsigelighed, samtidig med at du skaber struktur – så er jobbet som husassistent på vores to døgninstitutioner i Vikingedalen måske noget for dig.
Om jobbet
Som husassistent i Vikingedalen indgår du i et tværfagligt samarbejde med andet tværgående praktisk personale, om at varetage forskellige funktioner og løse en lang række af serviceopgaver på institutionerne. Det er derfor vigtigt at du ser det som en fordel at jobbet favner bredt, og kan se værdien i både de praktiske opgaver, som menneskelige omsorgsopgaver, og løser dem begge lige gerne. Du vil assistere i huset, hvor vi er mange mennesker som tilbringer en stor del af vores dagligdag, derfor er din evne til at omgås og hjælpe andre mennesker, en vigtig kvalifikation.
Vi søger en medarbejder, som er omstillingsparat, har et godt overblik, og som er parat til at træde til, når der mangler en hånd, selvom det betyder at de planlagte opgaver må vige, for det der opstår omkring børnene eller huset i øjeblikket. Du vil fungere som et vigtigt bindeled til det pædagogiske personale, og er med til at få dagligdagen til at hænge sammen. Derfor skal du være i stand til i samarbejde med dine kollegaer, at prioritere og tilrettelægge dine arbejdsopgaver. Du skal være god til at kommunikere med andre, og det er afgørende at du har blik for at informere om alt relevant, som har betydning for huset og den fælles opgave omkring børnene på begge institutioner.
Din funktion består af både praktiske opgaver som ex. daglig rengøring af institutionerne, indkøb og faste omsorgsopgaver, som at hjælpe med de praktiske opgaver omkring børnene i dagligdagen. Omsorgsopgaverne er varierende, men som faste opgaver er ex. dagligt i samarbejde med kollegaer at hjælpe med at vække børnene samt køre børn i skole – herudover at holde øje med et barn, når det pædagogiske personale holder møde. Vi sørger for grundig introduktion til børnegrupperne, så du bliver godt klædt på til opgaven.
Du skal have sans for orden og rengøring, men samtidig kunne være i at det er en arbejdsplads, hvor det er børnenes hjem, og der kan være forhold, som gør at dine pædagogiske kollegaer, eller nattevagten, ikke har kunne nå de fælles praktiske opgaver aftenen før. Alle bestræber sig på at gøre sit bedste, men grundet børnenes udfordringer, vil der opstå situationer, hvor det er vigtigt at vi hjælper hinanden med kerneopgaven, som er at skabe de bedst mulige rammer for de børn, som enten bor i Vikingedalen, eller kommer på støtteophold.
Om Vikingedalen
Vikingedalen ligger i naturskønne omgivelser tæt på skov og strand. Vi består af to døgninstitutioner som ligger i forlængelse af hinanden. På den ene institution er børnene anbragt uden for hjemmet og på den anden institution kommer børnene på det vi kalder for støtteophold.
På området er der unikke muligheder for at benytte fælles gymnastiksal, fælles legepladser og bålplads, som aktivt inddrages i dagens aktiviteter.
Ydungården
Ydungården er en socialpædagogisk behandlingsinstitution, som tilbyder anbringelse uden for hjemmet til socialt udsatte børn, i alderen 3 – 15 år, der pga. barnets og familiens udfordringer ikke kan bo hjemme. Børnene har behov for omsorg og målrettet støtte til trivsel og udvikling.
Tilbuddet er normeret til 8 børn. Institutionen består af 8 værelser, tre fællesområdet og stuer samt køkken.
Familieindsats med Ventil
Familieindsats med Ventil er en aflastningsinstitution som tilbyder støtteophold til socialt udsatte børn i alderen 3-15 år, hvor forældrene ikke har ressourcer til at give børnene den nødvendige omsorg og stabilitet som barnet har behov for. Der arbejdes samtidig ude i familierne.
Tilbuddet er normeret til 30 børn, hvor der kan sove 8 børn ad gangen. Institutionen består af 8 værelser, en fællesstue og køkken.
Vi søger en husassistent som;
- Har relevant erfaring og interesse for målgruppen og ønsker at bidrage til børnenes trivsel og tryghed
- Er fysisk og psykisk robust og afklaret i forhold til at arbejde med udsatte børn
- Kan arbejde selvstændigt og som en del af et hold ud fra fælles beslutninger
- Er bevidst om sin egen betydning for, at vi sammen lykkedes med kerneopgaven
- Har et positivt menneskesyn, humor og er udadvendt
- Er fleksibel og kan samarbejde med kollegaer, forældre og samarbejdspartnere
- Kan agere konfliktnedtrappende i konfliktsituationer og vedholdende i forhold til de særlige aftaler der er omkring børnene
- Har flair for udførelsen af praktiske opgaver
- Har en anerkendende, empatisk og rummelig tilgang til andre mennesker – og kan reflektere i nuet over egen indsats.
- Kørekort til manuelt gear
Vi tilbyder
- Et fagligt spændende og udviklende miljø på to forholdsvise nye institutioner med to år på bagen, hvor der er gode muligheder for at være med til at videreudvikle arbejdspladsen
- Kollegial sparring i hverdagen med en tværfaglig personalegruppe, der støtter og hjælper hinanden, og hvor temadage, kurser og fælles sociale arrangementer vægtes højt
- En stor velfungerende organisation – Børnecenteret - med masser af specialer og kompetencer til rådighed, fokus på høj faglighed og udvikling heraf, og hvor frisættende ledelse praktiseres og udleves med stor tillid, inddragelse og opbakning til medarbejderne
- Fantastiske omgivelser i et natursmukt område, tæt på skov, strand og by
Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen er på 30 timer ugentligt og med tiltrædelse snarest muligt eller senest den 1. april 2024.
Arbejdstiden omfatter dagarbejde mandag til fredag, i tidsrummet fra kl. 06.30 – 12.30.
Der skal påtænkes deltagelse i p-møder, faglige arrangementer og temadage.
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
I henhold til Aarhus Kommunes gældende regler indhenter vi straffe- og børneattest på alle ansatte.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til koordinator Dennis Glavind Jacobsen på telefonnummer 5157 6166 eller koordinator Tanja Bagner Fiszman på telefonnummer 41859992 i dagtimerne 09.00 – 16.00.
Ansøgning:
Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på 'Søg job' nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist:
Der er ansøgningsfrist til stillingen mandag er den 12. februar 2024
Samtaler forventes at finde sted mandag den 19. februar 2024 i tidsrummet 09.00 – 16.00.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
12-02-2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: deltid (30-30 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Grøndalsvej 1 C, 8260 Viby J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5980756