Fællesadministrationen Ungecentrene søger centerkonsulent til understøttelse af kompetenceud-vikling og udviklingsprocesser.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af at bidrage til faglig udvikling indenfor socialområdet? Så er det dig, vi søger. 

Fællesadministrationen understøtter to centre; Ungecenter Social og Fællesskaber samt Ungecenter Døgn og Støtte, som samlet består af ca. 300 ansatte. Centrene er en del af driftsområdet Unge, Job og Uddannelse, som varetager socialfaglige samt uddannelses- og beskæftigelsesrettede indsatser for unge mellem 15-29 år i Aarhus Kommune. Centrenes indsatser består af rådgivning, fællesskabsforløb, individuel støtte, rusmiddelbehandling, arbejdsrettede indsatser, bostøtte og døgntilbud. 

I Fællesadministrationen bidrager vi til den løbende understøttelse og udvikling af centrenes arbejde. Afdelingen består af 13 medarbejdere fordelt på Økonomiteam, Løn og Personaleteam, Serviceteam, Visitation og Konsulentteam. Vi er en afdeling med stærke kompetencer indenfor hver vores faglighed og med et fælles fokus på samarbejde på tværs af centrene samt et fælles ønske om at understøtte ledere og medarbejdere bedst mulig. 

Som centerkonsulent vil du blive en del af vores Konsulentteam, som laver ledelsesunderstøttelse samt udviklingsrettede opgaver. Vi søger en kollega, som kan understøtte kompetenceudvikling i centrene samt gennemføre samarbejds- og udviklingsprocesser i centrenes afdelinger. Du vil blive tovholder for centrenes faglige arbejdsgrupper og du vil både som underviser og facilitator komme til at bidrage til, at centrene løbende vedligeholder og udvikler stærke fagkompetencer både socialfagligt og arbejdsmiljømæssigt blandt andet indenfor mentalisering, psykologisk tryghed og fællesskaber. 

Vi ønsker at styrke vores kompetenceudvikling ved dels at øge brugen af fagkompetencer internt samt ved i højere grad at arbejde strategisk med kompetenceudvikling. Du vil derfor skulle bidrage til udviklingen af organisering af kompetenceforløb i centrene. 

Din profil:

  • Du er en stærk organisator, der arbejder struktureret og evner at følge opgaverne til dørs.
  • Du besidder procesfærdigheder og formår som facilitator at indrage og skabe følgeskab.
  • Du er en dygtig underviser, som formår at tilpasse undervisningen afhængigt af formål og målgruppe.
  • Du trives med at tage selvstændigt ansvar for dine opgaver.
  • Du er god til at samarbejde og du er åben og nysgerrig i de relationer, du indgår i.
  • Du evner at se sammenhænge og potentielle synergier på tværs af organisatoriske enheder, faggrupper og indsatser.

Den ideelle ansøgers baggrund:

  • Du har erfaring med understøttelse af kompetenceudvikling og udviklingsprocesser i en offentlig organisation.
  • Du har erfaring med undervisning af fagpersoner
  • Du har kendskab til socialområdet.
  • Du har kendskab til mentalisering, psykologisk tryghed og fællesskaber eller du er indstillet på, at indgå i opkvalificering indenfor disse fagområder.
  • Din uddannelsesmæssige baggrund kan være akademiker, socialrådgiver, lærer eller anden relevant uddannelse.


Derfor skal du vælge os:
Vi arbejder ambitiøst med faglig- og organisatorisk udvikling i tråd med magistratens faglige strategi, Fælles Formål, og vi har hele tiden blik for, hvordan vi kan forbedre vores indsats både i forhold til de unge samt i forhold til vores administrative funktioner. 

Du bliver en del af to centre med et stort fokus på arbejdsmiljø, og hvor vi vægter gode relationer som en forudsætning for den bedste løsning af kerneopgaven. Vi tilstræber at bruge hinanden og være nysgerrige på hinandens synspunkter.

Du vil få en leder, som udviser tillid, sætter tydelige rammer for arbejdet og giver plads til stor indflydelse på opgaveløsningen. 

Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen er en fast stilling på 30-37 timer pr. uge. Oplys i din ansøgning, hvilket timetal du ønsker. 

Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer. 

Vi håber, at du kan tiltræde stillingen d. 01.08.2024 eller snarest derefter. 

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.
Stillingen er til enhver tid betinget af en anmærkningsfri børneattest.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Nicoline Olsen på tlf. 20645850

Ansøgning
Ansøgningsfrist: d. 21. maj. 2024 

Vi forventer, at 1. samtale finder sted d. 30. maj og at eventuel 2. samtale finder sted d. 11. juni. 

Til 1. samtale vil kandidaterne skulle forberede en opgave.

Om os

Centret er en del af driftsområdet Unge Job og Uddannelse, hvor vi varetager både den socialfaglige og den uddannelses- eller beskæftigelsesrettede indsats for unge mellem 15-29 år. Målet for indsatserne er, at den unge støttes i og kvalificeres til at gå i gang med en ordinær uddannelse eller at få afklaret arbejdsevnen med henblik på planlægning af den videre indsats mod beskæftigelse. 


Ungecenter Social og Fællesskaber: 

Centret laver indsatser for unge med sociale og/eller psykiske vanskeligheder. De unges tilværelse kan være udfordret af mere eller mindre komplekse problemstillinger, f.eks. skolevægring, vanskeligheder i relationen til forældre og familie, erfaret svigt, overgreb, manglende netværk, kriminalitet, misbrug, diagnoser såsom ADHD, autisme mm. og andre psykiatriske vanskeligheder såsom angst, selvskadende adfærd, spiseforstyrrelser mm. Centrets indsatser består af kontaktpersonsordninger, samtaleforløb, rusmiddelbehandling, gruppeforløb, støtte til fritidsjob og arbejdspraktikker, åben anonym rådgivning samt STU. 

Ungecenter Døgn og Støtte: 

Centret laver sociale indsatser for udsatte unge og voksne som har brug for massiv støtte grundet deres komplekse problemstillinger, herunder psykiatriske problemstillinger, autismespektrumforstyrrelser mm. Indsatserne består af døgntilbud både som døgninstitution og som massiv støtte for unge i egen bolig, udslusning samt bostøtte, herunder både ordinær og fleksibel bostøtte. 
 

 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Skanderborgvej 156, 8260 Viby J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6038872

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet