Controller med interesse og flair for økonomi søges til et kortere barselsvikariat til det specialiserede socialområde i Rådgivning og Visitation Voksne

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du gerne arbejde med økonomi i det offentlige, men har ikke lagt dig fast på retningen? Vil du have noget på dit CV og foden inden for hos Danmarks næststørste kommune? Så kan vi tilbyde et barselsvikariat i ca. 8-10 måneder.

Om jobbet:
Vores barselsvikar skal på barsel, så vi søger en barselsvikar med fokus på økonomi og controlling til besættelse 1. november, eller hurtigst derefter.

Du vil få mulighed for at prøve kræfter med økonomisk styring på et myndighedscenter, og være en økonomisk sparringspartner til afdelingslederen og kollegaerne i den administrative afdeling samt for vores socialrådgivere og den øvrige ledelse. Du får mulighed for at være med til at skabe, vedligeholde og sikre et løbende overblik over økonomi og aktivitet på centret samt udarbejde den relevante ledelsesinformation til brug for at styrke ledelsens beslutningsgrundlag.
 
Med fokus på økonomi og controlling vil dine primære arbejdsopgaver være månedlig økonomiopfølgning/controlling – særligt ift. køb af eksterne tilbud til borgerne. Du vil være en sparringspartner til de assistenter, som betaler regningerne fra eksterne leverandør. Du bliver også en aktiv del af centrets økonomiske årshjul, hvor du også vil skulle arbejde med prognoser, aktivitetsplaner og regnskabsafslutning.

Den administrative afdeling i Rådgivning og Visitation Voksne består af i alt 15 ansatte, hvor de fleste af dine kollegaer vil være enten controllere eller assistenter. 

Det er vigtigt, at du trives i et miljø, hvor løsningerne ikke altid ligger klar på forhånd, og forandring er et vilkår. Det forventes desuden, at du vil indgå i et tæt samarbejde og sparring med økonomimedarbejdere i andre afdelinger samt i forvaltningens centrale stab.

Du vil få arbejdsplads i Rådgivning og Visitation Voksne på Grøndalsvej 1B, 8270 Viby J.

Din profil:
Vi forventer at: 

  • du har en relevant uddannelse inden for eksempelvis det økonomiske eller samfundsfaglige område (f.eks. cand.scient.pol., cand.merc., professionsbachelor)
  • du har en økonomisk grundforståelse og lyst til at arbejde med offentlig økonomi
  • du har flair for og interesse i at arbejde med tal og har erfaring med MS Excel
  • du er grundig og kan arbejde struktureret, analytisk og systematisk 
  • du har blik for data, og datas sammensætning
  • du er ansvarsbevidst og i besiddelse af gode samarbejdsevner – også på tværs af faggrupper
  • du kan formidle din viden til andre i både skrift og tale
  • du har interesse for socialområdet 
  • du har lyst til at bidrage positivt i afdelingen, både fagligt og socialt

Du er meget velkommen til at søge, hvis du er nyuddannet, og har lyst til at prøve kræfter med økonomi i kommunalt regi.

Derfor skal du vælge os:
Du vil får mulighed for at prøve kræfter med controlling i et center i driften, hvor der er fokus på økonomien og dens løbende udvikling. Du får et springbræt og en fod ind hos Danmarks næststørste kommune, og et blik ind i kommunal økonomi. Du får nogle dygtige kolleger og en bred samarbejdsflade. 

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Charlotte Schrøder på 8713 4193.

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist: søndag d 22. oktober 2023.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag d. 25. oktober 2023.
 
Om os
Rådgivning og Visitation Voksne er et myndighedscenter med ca. 90 ansatte, som primært har borgere i aldersgruppen 30-66 år med fysiske eller psykiske funktionsnedsættelser. Vi er en del af driftsområdet Voksne, Job og Handicap som indgår i magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse i Aarhus Kommune.
 

 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

22-10-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Grøndalsvej 1B, 1., 8260 Viby J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5921019

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet