Bliv sosu-assistent og praktikvejleder på plejehjemmet Søholm - færre weekendvagter og stærkt læringsmiljø

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Plejehjemmet Søholm søger en Sosu-assistent til fast stilling som praktikvejleder. Som praktikvejleder vil du have færre weekendvagter end dine øvrige kollegaer, som primært arbejder hver 3. weekend. Praktikvejledning er kerneopgaven i stillingen, og du forventes at skulle vejlede 4-6 elever ad gangen på forskellige uddannelsesniveauer. Stillingsbeskrivelsen kan du se via linket herunder:

Faofiler for Social-og sundhedshjælpere og assistenter (aarhuskommune.dk)

Praktikvejlederen er også omfattet af den generelle stillingsbeskrivelse for Sosu-assistenter i Sundhed og Omsorgs, Aarhus kommune, derfor forventes det, at de timer der ikke anvendes som praktikvejleder anvendes med beboerne og sammen med dine kollegaer i huset.

Vi gør opmærksom på at stillingen ligger inden for det døgndækkende område. P.t. forventes tjenesten fortrinsvis at være i dagvagt.

Din profil:
Praktikvejlederen skal være uddannet Social- og sundhedsassistent, skal have lyst til at vejlede elever og være sammen med beboerne og skal være:

  • Fagligt og teoretisk velfunderet.
  • Engageret i at udvikle kvaliteten i social- og sundhedsfaget.
  • God rollemodel for eleverne.

Praktikvejlederen skal gennemføre uddannelse for praktikvejledere (hvis ikke du har uddannelsen) og besidder faglige, pædagogiske og personlige kompetencer i forhold til vejledning og pædagogisk arbejde, hvilket kendetegnes ved: 

  • Anerkendende og ressourcebaseret tilgang til elever.
  • Interesse og nysgerrighed overfor elevens perspektiv og være tillidsskabende og empatisk i relationen.
  • Evne til refleksion og selvreflektion over egen praksis.
  • Stærke kommunikative evner skriftligt og mundtligt.
  • Tydelighed, synlighed, rammesættende og turde stille krav.
  • Evne til at kunne planlægge, strukturere, koordinere og tilrettelægge egen tid.
  • Organisatorisk overblik med henblik på at finde gode læringsmuligheder for eleverne.
  • God formidlingsevne, med en styrkebaseret og anerkendende tilgang til eleverne.
  • Ansvarlighed, fleksibilitet og stor selvstændighed i opgaveløsningen.
  • Åbenhed over for udfordringer.
  • Du er rummelig og har forståelse for, at elever kan have forskellige forudsætninger.
  • Gode IT- kompetencer (CURA, Word, DU-IT).

     

Derfor skal du vælge os:

Fordi uddannelsesmiljøet er godt og: 

  • Vi får meget positive evalueringer fra eleverne
  • Vi kan tilbyde en mentorordning med erfaren vejleder
  • Vi er kendetegnet ved et godt arbejdsmiljø med høj trivsel, respekt og godt humør.
  • Vi prioriterer fagligsparring, vidensdeling og en sund og nysgerrig læringskultur med højt til loftet.
  • Du vil indgå i og have fagligsparring og netværk med distriktets øvrige praktikvejledere og uddannelseskonsulent. 

Som plejehjem, skal du vælge os fordi:

Vi arbejder efter Eden Alternative© filosofien https://www.edendenmark.dk/ , og vi har derfor et levende hus, hvor livet er værd at leve. Vi føjer liv til årene hos vores 52 beboere.

Medmenneskelighed er en integreret del af hverdagen. Hos os skal det være rart at være. Det skal være et hjem, hvor vi selv kunne tænke os at bo. Er ønsket en bustur, så kører vi. Har beboeren behov for nærvær og tilstedeværelse, så sætter vi os sammen.

Vi arbejder tværfagligt og rehabiliterende i vores arbejde med afsæt i beboernes ønsker. Vi samarbejder med plejehjemsrådet, frivillige og beboernes familier, alle er en naturlig del af hverdagen.

Vi sætter den faglige barre højt og følger med i den digitale udvikling og byder velkommen til alt der kan bidrage positivt for beboerne. Vi tør godt tænke nyt og ud af boksen. 

Her er der et godt arbejdsmiljø, med indflydelse på eget arbejde og hvor der fra starten fokuseres på den gode introduktion. Du vil blive betragtet som en vigtig medspiller. 

Bus 11 kører lige til døren.

 

Om afdelingen:
Søholm er et velfungerende plejehjem, som ligger i naturskønneomgivelser med skov og tæt på Brabrand søen. Vi går imod en Eden alternative registrering i 2024 

Eden Alternative© filosofien https://www.edendenmark.dk/ ,De store lyse og brede gangarealer rummer 52 lejligheder fordelt på 2 etager. Du vil skulle være praktikvejleder sammen med ad hoc vejleder på begge af de to etager. To gårdhaver der ligger op ad spise- og dagligstuerne, medvirker til en idyllisk stemning og skaber sindsro. Vi er et hus, der tænker kreativt og arbejder for at yde det bedste for vores borgere med hensyn til deres individuelle ønsker. Vi går efter de gode relationer som middel til dagligt at eliminere ensomhed, kedsomhed og hjælpeløshed.

På Søholm er der et tværfagligt team af ca. 54 fastansatte medarbejdere, som består af omsorgsmedarbejdere, ufaglærte, rengøringsassistenter. social- og sundhedshjælpere, social-og sundhedsassistenter, sygeplejersker, ernæringsassistenter, fysio- og ergoterapeuter. 

Visionen for Søholm er at vi er sammen med borgerne og ser deres familier som en ressource og vigtig samarbejdspartner. Vi vægter at borgerne kan føle sig hjemme og leve et liv, fyldt med gode oplevelser og høj livskvalitet. Søholm skal være et rart og imødekommende sted at færdes og en arbejdsplads, hvor medarbejderne trives og har arbejdsglæde.

Som forstander går jeg op i høj faglighed og god trivsel. Det er borgerne vi er her for og vi går på arbejde fordi det netop er omsorg for andre mennesker der driver os. Vi er et hold og ingen på holdet kan undværes. 

Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen ønskes tiltrådt 1. januar 2025.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation.
  
Ugentligt timetal: 37 timer.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Forstander Ronni Hoffmann og/eller mail: rofl@aarhus.dk. Du er meget velkommen til at ringe og lave en aftale om at komme og se Søholm.


Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfristen er den 12. november 2024.

Vi forventer at afvikle jobsamtaler mandag den 18. november 2024.

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.
Vi gør opmærksom på, at der i forbindelse med rekrutteringsprocessen vil blive foretaget opslag i vores referenceregister. Referenceregisteret omfatter tidligere medarbejdere i Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg, der er blevet bortvist grundet væsentlig misligholdelse af ansættelsesforholdet.

  
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune: 

Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.


Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.
Aarhus Kommune er en af Jyllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle. Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Bispevej 70, Stavtrup, 8260 Viby J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6125028

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet