BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet:
Er du optaget af myndighedsarbejdet og, trives du med at sætte din faglighed i spil og gøre en forskel i, at borgere bliver mest mulig selvhjulpen i eget liv? Så er du måske en af vores nye kollegaer.
Vi søger socialrådgiver til Dagafdelingen med tiltrædelse d. 1. januar 2025.
Rådgivning og Visitation Voksne varetager myndighedsopgaver på tværs af udsatte-, handicap og psykiatriområderne for borgere i alderen 30 – 67 år med fokus på kerneopgaven – At understøtte borgernes mestring af eget liv. Vi er godt 90 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde herunder socialrådgivere, administrative - og sundhedsfaglige medarbejdere. Vi er organiseret i seks afdelinger med hver deres afdelingsleder.
I Dagafdelingen er vi 19 rådgivere og en afdelingsleder, som hver dag har fokus på, hvordan vi bedst understøtter at borgere med social udsathed, handicap eller psykiatriske diagnoser kan få et hverdagsliv til at hænge sammen i egen bolig.
Vi visiterer til bostøtte, ledsagelse og dagtilbud jf. serviceloven §§ 85, 97, 102, 103 og 104.
Udover kerneydelserne - visitation, udarbejdelse og opfølgning på handleplaner iht. SEL § 141 har vi en bred opgavepalette. Afholdelse af netværksmøder med borgere og samarbejdspartnere. Tæt samarbejde med udfører. Deltagelse som socialforvaltningens repræsentant ved rehabiliteringsmøder. Betjening af vagttelefon. Behandling af ansøgninger om socialt frikort og til Den Sociale Boligtildeling. Koordinerende rådgivere for borgere ved kvindekrisecentre.
Visitation til bostøtte i eget hjem og opfølgningsmøder foregår både på centret og i borgers eget hjem.
Dagafdelingen har en stor kontaktflade og samarbejder blandt andet med Soras, Neuropædagogisk team, Center for Mestring, Regionspsykiatrien og frivillige organisationer. Ligesom vi samarbejder med Åben fleksibel rådgivning, som løfter forebyggende indsatser jf. Servicelovens § 82 og er en vigtig samarbejdspartner.
I Rådgivning og visitation voksen er der et tæt samarbejde mellem dag- og døgnafdelingen, som bevilliger kommunale boformer.
Din profil:
Du er uddannet socialrådgiver med kendskab til myndighedsopgaven samt servicelovens
voksenbestemmelser.
Du har erfaring med handicap, psykiatri og udsatte området og trives med at arbejde med disse
målgrupper.
Du er kommunikativ stærk i både skrift og tale.
Du motiveres af at analysere borgers støttebehov og omsætte disse til konkrete støttende initiativer ud
fra et mindste indgrebsprincip.
Du er dygtig til relationsarbejdet både ift. borgere og pårørende.
Du ser det som din kerneopgave at understøtte borgerne til at mestre eget liv og leve en selvstændig
tilværelse.
Du er innovativ tænkende og forandringsparat.
Derfor skal du vælge os:
En spændende arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og et stærkt kollegialt fællesskab.
En hverdag der er omskiftelig og, hvor tempoet (og humøret) er højt.
En arbejdsplads hvor gensidig sparring og dialog prioriteres højt og, hvor vi har en fast aftale om
supervision.
En fleksibel arbejdsplads med mulighed for hjemmearbejdsdage samt flextid.
En arbejdsplads hvor der er frihed under ansvar.
Onboarding med fast tilknyttet mentor.
På centret arbejdes der med metoderne Fælles Faglig Fundament/ Recovery/ Recovery Orienteret Rehabilitering, som er Aarhus Kommunes tilgange til arbejdet med borgere med funktionsnedsættelser. Ligesom Åben Dialog er en del af vores værktøjskasse. Vi arbejder ud fra en tilgang, hvor afdækning af borgernes behov, og den tilhørende indsats matcher hinanden, så vi sikrer, at borgerne understøttes bedst muligt og, at der er fokus på at forbedre borgernes funktionsniveau og livskvalitet.
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: 37,00
Hvis du vil vide mere:
Du er velkommen til at rette henvendelse til socialrådgiver Leanne Wakeley tlf. nr. 4185 4505, socialrådgiver Sara Helø tlf.nr. 4185 8112 eller afdelingsleder Mette Brønd Jensen telefon 4185 7043.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: 17. november 2024
Samtaler forventes afholdt fredag d. 22. november 2024.
Om Sociale Forhold og Beskæftigelse
I Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB) er vi flere end 5.000 medarbejdere, som hvert år samarbejder med 80.000 børn, unge og voksne. Uanset om vi støtter med sociale- eller beskæftigelsesrettede indsatser, følger vi sammen den vision og mission, som vi kalder Fælles Formål. Vi fremmer Aarhusianernes handlekraft, så de kan skabe den tilværelse de ønsker - på trods af livets udfordringer. Det er vores eksistensberettigelse. Der er derfor, vi kan gå på arbejde hver dag med rank ryg og faglig stolthed.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
17-11-2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Grøndalsvej 1B, 8260 Viby J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6135962