Administrativ medarbejder til vores nye dagtilbudsadministration – ’Administrativt Område Dagtilbud SYD’

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Er du på udkig efter en spændende administrativ stilling med opgaver inden for økonomi?
Trives du i en hverdag med mange forskellige samarbejdspartnere og gode kollegaer?
Har du styr på at lave regnskaber, budgetter og økonomiske analyser?
Vil du være med til at opstarte og etablere det Administrative Område Dagtilbud SYD? 

Så er stillingen som administrativ medarbejder i administrationen der skal dække dagtilbuddene i ’Område SYD’ måske lige noget for dig?

Vi søger en dygtig og engageret administrativ medarbejder til en fastansættelse på 37 timer pr. uge med tiltrædelse pr. 1. juni 2024 med reference til administrationslederen for den nyetableret dagtilbudsadministration. Som administrativ medarbejder bidrager du og dine kommende 14 kollegaer med en kvalificeret opgaveløsning, så vi sammen kan understøtte dagtilbuddene administrativt bedst muligt.

Du vil få en stor berøringsflade og til mange forskellige faggrupper, ligesom du også vil være i tæt samarbejde med de øvrige centrale fællesfunktioner i Børn og Unge. Det er derfor vigtigt, at du har lysten og evnen til at indgå i samarbejde med mange forskellige mennesker.

Det Administrative Område Dagtilbud SYD etableres officielt pr. 1. august, men i syd påbegynder vi lidt tidligere grundet vakancer blandt administrationslederne. Du skal derfor se en fordel i at være med til at opstarte et nyt kontor, hvor vi i starten vil have fokus på den rigtige opgavefordeling og -løsning i tæt samarbejde med Administrativt Område Dagtilbud MIDT og Administrativt Område Dagtilbud NORD.

Hovedarbejdsopgaverne i stillingen er indenfor økonomiområdet, hvor du får ansvaret for en række dagtilbud i forhold til økonomi, regnskab og budget – samt opfølgning på samme.

Økonomiopgaverne spænder bl.a. over:

  • Udarbejdelse af budgetter og omplacering af disse
  • Almindeligt dagligt bogholderi, herunder fakturaer, kreditnotaer, omposteringer, stikprøvekontroller osv.
  • Udarbejdelse af forventet regnskab og endeligt regnskab
  • Økonomiopfølgning samt legalitetskontrol med de lokale ledere
  • Opfølgning på dagtilbuddenes pladsudnyttelse
  • Opfølgning på refusionssager, herunder sygedagpenge, fleksjobrefusioner, AUB osv.

Herudover skal du i det daglige rådgive og vejlede dagtilbudsledere og pædagogiske ledere indenfor økonomiområdet. Derudover deltager du i kontorets øvrige drift og hverdag. Alt sammen i et tæt og forpligtende samarbejde med dine nye kollegaer. Mantraet er, at vi skal lykkes sammen.

Du får en fast arbejdsplads på Grøndalsvej 2 i Viby, samtidig skal du være indstillet på at være udkørende, da vi forventer, at en del økonomiopfølgning med de lokale ledere kommer til at finde sted i de lokale dagtilbud.

Din profil:
Du skal gerne have en relevant uddannelse indenfor administration, også er det et plus at have dokumenteret erfaring med økonomifunktioner. Du er fortrolig og rutineret med at varetage arbejdsopgaver via Excel, og du har helt sikkert også et godt kendskab til Office-pakken generelt. Du er nysgerrig på at få en dybere indsigt i opgaverne, har en god indlæringsevne og kan selvstændigt løse udfordrende opgaver i "ukendt terræn". Endelig har du en naturlig kritisk sans i din opgaveløsning.

I din ansøgning vil vi således gerne læse konkrete eksempler på, hvordan:

  • Du er fagligt dygtig og motiveres af at søge den mest optimale opgaveløsning.
  • Du kender værdien af et godt samarbejde og har både lyst og vilje til at videndele erfaringer med dine kollegaer, så I sammen kan spille hinanden gode.
  • Du er god til at strukturere din hverdag ift. dagens opgaver og trives med at have en stor kontaktflade via mails og telefoner.
  • Du tager et selvstændigt ansvar for opgaverne og er god til at prioritere, så vigtige deadlines overholdes.
  • Du evner at se de større sammenhænge og samtidig har styr på detaljerne i din opgaveløsning.
  • Du bidrager med frisk energi, godt humør og det gode arbejdsmiljø.

Det vil være et plus, men ikke et krav, at du har systemmæssigt kendskab til vores fagsystemer KMD OPUS og NemØkonomi. Du er samtidig lærenem, da vi i Aarhus Kommune står overfor at skulle udskifte en del af vores administrative programmer.

Derfor skal du vælge os:
Vi kan tilbyde dig en fastansættelse på fuld tid i et energisk og livgivende miljø, der stiller store krav til dig både personligt og fagligt, men som samtidig kommer til at give dig utroligt meget igen. Vi kommer til at have et stort fokus på læring og vidensdeling for hele tiden at følge med i udviklingen på det administrative område i Børn og Unge. 

Samtidig får du muligheden for at være med til at præge opstarten af Administrativt Område Dagtilbud SYD.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Ugentligt timetal: 37 timer.

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest og en anmærkningsfri børneattest. Der vil derfor blive indhentet børne- og straffeattest og ansættelse sker under forudsætning af, at attesterne ikke viser, at du er uegnet/uværdig til stillingen. Du kan læse mere om, hvordan vi behandler dine oplysninger her.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Administrationsleder, Morten Høilund Lisbjerg på mail: morli@aarhus.dk eller på telefon: 4185 9090. Du er velkommen til at sende en SMS, hvis du gerne vil ringes op. Alle henvendelser behandles fortroligt og under diskretion.

Ansøgning
Hvis du kan se dig selv i stillingen, og mener at have de rette kompetencer, modtager vi gerne en ansøgning fra dig snarest via knappen ”Ansøg” nedenfor. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfrist: Søndag d. 21. april 2024 kl. 23.59.

Vi forventer at afholde samtaler onsdag d. 24. april 2024.

Du vil til samtalen blive bedt om at bruge de første ca. fem minutter på at præsentere din løsning og prioritering af en case, som du får tilsendt ifm. indkaldelsen til ansættelsessamtalen.
Vi glæder os til at høre fra dig!

Om os
Det Administrative Område Dagtilbud SYD løser pr. 1. august administrative opgaver for 11 dagtilbud i sydbyen.

Vi skal sammen have skabt en holdånd, hvor vi prioriterer at være ordentlige og omhyggelige i vores opgaveløsning, at være effektive og få ting til at lykkes, samtidig med at vi er lydhøre og hjælpsomme overfor hinanden og vores samarbejdspartnere. Vi kommer til at have et stort fokus på at skabe et godt arbejdsmiljø, hvor vi sætter pris på et godt grin i løbet af arbejdsdagen.
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.   

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Nordbyvej 25, 8260 Viby J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6020967

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet