BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet:
Er du på udkig efter en spændende administrativ stilling med opgaver inden for løn og personale?
Trives du i en hverdag med mange forskellige samarbejdspartnere og gode kollegaer?
Har du styr på overenskomster, forhåndsaftaler, barselsregler osv.?
Vil du være med til at opstarte og etablere det Administrative Område Dagtilbud SYD?
Så er stillingen som administrativ medarbejder i administrationen der skal dække dagtilbuddene i ’Område SYD’ måske lige noget for dig?
I forbindelse med sektoropdelingen af administrative fællesskaber i Børn og Unge har en af medarbejderne, der skulle have været overflyttet til Dagtilbud SYD, ønsket at blive på skoleområdet.
Vi søger derfor en dygtig og engageret administrativ medarbejder til en fastansættelse på 37 timer pr. uge med tiltrædelse pr. 1. oktober 2024 eller tidligere med reference til administrationslederen for den nyetableret dagtilbudsadministration. Som administrativ medarbejder bidrager du og dine kommende 14 kollegaer med en kvalificeret opgaveløsning, så vi sammen kan understøtte dagtilbuddene administrativt bedst muligt.
Du vil få en stor berøringsflade og til mange forskellige faggrupper, ligesom du også vil være i tæt samarbejde med de øvrige centrale fællesfunktioner i Børn og Unge. Det er derfor vigtigt, at du har lysten og evnen til at indgå i samarbejde med mange forskellige mennesker.
Det Administrative Område Dagtilbud SYD er etableret pr. 1. august. Du skal derfor se en fordel i at være med til at opstarte et nyt kontor, hvor vi i starten vil have fokus på den rigtige opgavefordeling og -løsning i tæt samarbejde med Administrativt Område Dagtilbud MIDT og Administrativt Område Dagtilbud NORD.
Hovedarbejdsopgaverne i stillingen er indenfor løn og personaleområdet, hvor du får ansvaret for en række dagtilbud i forhold til alle løn og personaleopgaver.
Opgaverne spænder bl.a. over:
- Understøttelse af ledere i rekrutteringsprocesser (oprettelse af stillingsopslag, afslag m.v.) i vores rekrutteringssystem
- Indberetning af ansættelser og øvrige ændringer i lønsystemet samt udarbejdelse af ansættelses- og ændringsbreve
- Behandling af anmodninger om bevilling til virksomhedspraktik, løntilskud og fleksjob m.v. i VITAS
- Vejlede omkring barselsorlov ifm. henvendelser fra medarbejdere og pædagogiske ledere
- Rådgivning vedr. ferie samt øvrigt fravær og hjælpe med registrering heraf bl.a. nedsat tjeneste
- Indhentning af straffe og børneattester, eksamensbeviser og tro- og loveerklæringer samt journalisering af relevante dokumenter i personalemapper
Herudover skal du i det daglige rådgive og vejlede dagtilbudsledere og pædagogiske ledere indenfor løn og personaleområdet. Derudover deltager du i kontorets øvrige drift og hverdag. Alt sammen i et tæt og forpligtende samarbejde med dine nye kollegaer. Mantraet er, at vi skal lykkes sammen.
Du får en fast arbejdsplads på Grøndalsvej 2 i Viby.
Din profil:
Du skal gerne have en relevant uddannelse indenfor administration, også er det et plus at have dokumenteret erfaring med de beskrevne opgaver. Du har gode IT-kundskaber og evner at se sammenhængen mellem overenskomster og forholdsaftaler til indberetningen i vores administrative programmer.
Du er nysgerrig på at få en dybere indsigt i opgaverne, har en god indlæringsevne og kan selvstændigt løse udfordrende opgaver i "ukendt terræn". Endelig har du en naturlig kritisk sans i din opgaveløsning.
I din ansøgning vil vi således gerne læse konkrete eksempler på, hvordan:
- Du er fagligt dygtig og motiveres af at søge den mest optimale opgaveløsning.
- Du kender værdien af et godt samarbejde og har både lyst og vilje til at videndele erfaringer med dine kollegaer, så I sammen kan spille hinanden bedre.
- Du er god til at strukturere din hverdag ift. dagens opgaver og trives med at have en stor kontaktflade via mails og telefon.
- Du tager et selvstændigt ansvar for opgaverne og er god til at prioritere, så vigtige deadlines overholdes.
- Du evner at se de større sammenhænge og samtidig har styr på detaljerne i din opgaveløsning.
- Du bidrager med frisk energi, godt humør og det gode arbejdsmiljø.
Det vil være et plus, men ikke et krav, at du har systemmæssigt kendskab til vores fagsystemer KMD OPUS / SD Løn og NemØkonomi. Du er samtidig lærenem, da vi i Aarhus Kommune står overfor at skulle udskifte en del af vores administrative programmer.
Derfor skal du vælge os:
Vi kan tilbyde dig en fastansættelse på fuld tid i et energisk og livgivende miljø, der stiller store krav til dig både personligt og fagligt, men som samtidig kommer til at give dig utroligt meget igen. Vi kommer til at have et stort fokus på læring og vidensdeling for hele tiden at følge med i udviklingen på det administrative område i Børn og Unge.
Samtidig får du muligheden for at være med til at præge opstarten af Administrativt Område Dagtilbud SYD. Vi er inddelt i tre teams, Team RØD, Team GRØN og Team BLÅ, og du vil blive en del af sidstnævnte.
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: 37 timer.
Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest og en anmærkningsfri børneattest. Der vil derfor blive indhentet børne- og straffeattest og ansættelse sker under forudsætning af, at attesterne ikke viser, at du er uegnet/uværdig til stillingen. Du kan læse mere om hvordan vi behandler dine oplysninger her.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Administrationsleder, Morten Høilund Lisbjerg på mail: morli@aarhus.dk eller på telefon: 4185 9090. Du er velkommen til at sende en SMS, hvis du gerne vil ringes op. Alle henvendelser behandles fortroligt.
Ansøgning
Hvis du kan se dig selv i stillingen, og mener at have de rette kompetencer, modtager vi gerne en ansøgning fra dig snarest via knappen ”Ansøg” nedenfor. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: Søndag d. 25. august 2024.
Vi forventer at afholde samtaler tirsdag d. 27. august 2024.
Du vil til samtalen blive bedt om at bruge de første ca. fem minutter på at præsentere din løsning og prioritering af en case, som du får tilsendt ifm. indkaldelsen til ansættelsessamtalen.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Om os
Det Administrative Område Dagtilbud SYD løser administrative opgaver for 11 dagtilbud i sydbyen.
Vi skal sammen have skabt en holdånd, hvor vi prioriterer at være ordentlige og omhyggelige i vores opgaveløsning, at være effektive og få ting til at lykkes, samtidig med at vi er lydhøre og hjælpsomme overfor hinanden og vores samarbejdspartnere. Vi kommer til at have et stort fokus på at skabe et godt arbejdsmiljø, hvor vi sætter pris på et godt grin i løbet af arbejdsdagen.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Grøndalsvej 2, 8260 Viby J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6090092