BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af det levende fællesskab på Rosenvangskolen, hvor
- læring og trivsel skal gå hånd i hånd
- alle - børn, unge og voksne – skal mødes af og være forpligtet på fællesskabet som grundlag for læring og trivsel?
Så tilbyder vi en fast stilling på fuld tid i vores specialklasser fra 1. november.
Din overordnede professionelle tilgang
- Du møder børn med et udgangspunkt om, at de gerne vil. Derfor er du undersøgende på deres perspektiv for at skabe de gode rammer for deres skoledag og udvikling.
- Du møder børn, forældre, kolleger og ledere med omsorg, respekt, forventninger og ambitioner - og tager din del af ansvaret for den fælles opgave i klasseteam, specialklasseteam og på skolen
- Du ved, at skolen ikke kan udfordringer omkring børn og familier. Men du motiveres af børnenes succeser i skolen og den afsmitning succeserne har på deres og familiernes generelle trivsel.
- Du begår fejl og accepterer andres fejl. Du har motivation for at sætte ord på egne og andres succeser og fiaskoer og sætte praksis under lup, så vi spiller hinanden gode.
Dine kvalifikationer
- Du er uddannet pædagog og har styr på dine grund-kompetencer
- Du har viden om og erfaring med specialpædagogiske tilgange ift. børn og børnegrupper med særlige behov
(herunder diagnosers og andre problematikkers betydning i det enkelte barns personlige og sociale udvikling – og for det enkelte barn i forhold til fællesskabet) - Du kan gennem relation, genkendelig struktur og aktiviteter skabe en tryg hverdag i klassen og for det enkelte barn
- Du kan sætte rammen for og deltage i den løbende konstruktive dialog med forældre
- Du kan fastholde observationer, samtaler o.lign. i en organiseret skriftlig form
Om stillingen og Rosenvangskolen
Vi skal efter aftale med PPR opstarte en ny specialklasse med 8-9 børn på mellemtrinnet. De første børn begynder i klassen medio november. Vi har pt 3 specialklasser. Vores samlede specialklasseteam består lige nu af tre klassepædagoger og fire lærere. Du vil få din opgave omkring den nye klasse og udgøre klasseteamet sammen med en nyansat lærer. Som pædagog er din indgang til den fælles opgaveløsning omkring klassen et fokus på sammenhæng, tryghed og fællesskab for børnene. Du bliver den gennemgående voksne i børnenes dag og får derfor en særlig betydning for at aftaler og fokuspunkter fastholdes i forskellige undervisningssituationer, at børnene har gode pauser og har et klasselokale, hvor det er rart at være og lære.
Vores børn i specialklasserne er kendetegnet ved en bred vifte af specifikke vanskeligheder (ASF, opmærksomhedsudfordringer, tilknytningsforstyrrelse o. lign. og for de flestes vedkommende læse- skrive-udfordringer). Vores samlede specialklasseteam består af erfarne, dygtige og dedikerede kolleger. Det sidste par år har budt noget omskiftelighed omkring de fysiske rammer og børnegruppen. Alligevel har vi dejlige klasser med få konflikter og tillidsfuldt skole-hjem-samarbejde.
Rosenvangskolen er en alsidig arbejdsplads med ca. 60 pædagogiske medarbejdere, der hver dag tager sig af omkring 600 børn. Der er en mangfoldig børnegruppe i alle vores 24 almen-klasser. Vi har fem modtagelsesklasser, og foreløbig omkring 30 børn i tre specialklasser. Endelig hører den by-dækkende indsats “Kompetencecenter for Læsning” organisatorisk sammen med Rosenvangskolen. Skolens medarbejdere er organiseret i team omkring en børnegruppe. Vi har et vedvarende fokus på, at børnene har “egne voksne” størstedelen af tiden, og at medarbejderne på samme måde har samlet mest muligt af opgaven omkring “egne børn”. Vi tror på, at sammenhængen og den kontinuerlige kontakt giver den bedste skoledag for børnene og det bedste arbejdsmiljø for de voksne.
Vil du vide mere om stillingen kan du kontakte pædagogisk leder Thomas Hebsgaard (mobil: 4185 7674)
Det praktiske:
- Løn og ansættelsesvilkår i overensstemmelse med gældende overenskomst.
- Stillingen er en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse 1. november 2023.
- Vi skal have din ansøgningen senest mandag d. 25. september 2023, kl. 12.00.
- Samtaler afholdes torsdag d. 28. september 2023 fra kl. 13.
- Hvis vi ender med at tilbyde dig stillingen, har vi brug for navn på en relevant leder ift. at indhente reference. Og du skal være indstillet på at opsige evt. nuværende job inden udgangen af september, så du kan begynde på Rosenvangskolen d. 1. november.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Rosenvangs Allé 49, 8260 Viby J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/rosenvangskolen-soger-paedagog-og-kollega-til-nyopstartet-specialklasse/7kyf09/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5906687