BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet:
I Voksne, Job og Handicap har vi en målsætning om, at flere borgere med handicap kommer i beskæftigelse og derigennem inkluderes i det omkringliggende samfund.
I den forbindelse er der etableret et samarbejde med virksomheden Advansor, der producerer CO2 baserede køle og varmeanlæg. Virksomheden har omkring 300 medarbejdere.
Indsatsen på Advansor er udarbejdet efter servicelovens paragraf 103, beskyttet beskæftigelse og har plads til 7 borgere, der møder mandag-torsdag kl.9-14.
Eksempler på arbejdsopgaver er, feje og vaske gulve i produktionshallen, fylde spritbeholdere op på hele virksomheden, vedligeholde udendørs arealer samt en række mindre forfaldne opgaver.
Jobvejlederens rolle er at være i dialog og koordinere med Advansor omkring de fortløbende opgaver og yde støtte til hver enkelt borger. Borgerne har forskellige støttebehov og skal individuelt mødes i disse, når du guider og vejleder i opgaveløsningen. Jobvejlederen er bindeled mellem medarbejdernes botilbud, pårørende og den faglige konsulent. Og det daglige bindeled mellem medarbejder og virksomhedens øvrige ansatte og ledelse.
Alle borgere har en handleplan, hvor der er løbende opfølgning på delmål.
Overordnet er der tale om en støttende beskæftigelsesrettet indsats. Jobvejlederen støtter borgeren i at kunne udføre de konkrete opgaver i jobbet, og søger at inkludere medarbejderen i de sociale fællesskaber på arbejdspladsen.
I er 2 jobvejledere på 15 timer, hvor i hver især dækker 2 dage ugentligt. Du arbejder hver onsdag og torsdag kl.8-14.30. Hver 3. uge arbejder du tirsdag kl.8-14, hvor du er sammen med den anden jobvejleder. Hver 3. uge møder den anden jobvejleder onsdag kl.8-14. I har altså 2 dage på 3 uger, hvor I kan koordinere internt og eksternt. På disse dage afholdes der teammøder evt. med faglig konsulent og afdelingsleder.
Arbejdet foregår udelukkende på Advansors adresse; Rosbjergvej 7, 8220 Brabrand.
Konkrete opgaver:
- Instruere i de konkrete arbejdsopgaver på arbejdspladsen
- Skabe struktur og forudsigelighed i arbejdsopgaverne
- Have blik for udviklingspotentialer og nye jobfunktioner på arbejdspladsen
- Sikre sammenhæng med arbejdspladsen øvrige ansatte
- Støtte op om inddragelse i sociale fællesskaber på arbejdspladsen; eks. deltagelse i en kaffepause
- Løbende koordinere med samarbejdspartnere
- Deltager selv i de konkrete opgaver på virksomheden
Din profil:
Vi søger en kollega, der:
- Har en faglig uddannelse som pædagog, ergoterapeut eller anden relevant uddannelse og erfaring.
- Har kendskab til medarbejdernes behov, udfordringer og potentialer.
- Er god til at koordinere og samarbejde med øvrige samarbejdspartnere.
- Ser potentialet i at inkludere målgruppen på arbejdsmarkedet.
- Tilegner sig viden om arbejdsmarkedsforhold som er relevante for inklusionen af medarbejderne.
- Er opsøgende på medarbejdernes trivsel i forhold til både arbejdsopgaver og sociale fællesskaber.
- Kan graduere arbejdsopgaver så de passer til den enkelte medarbejders profil.
- Kan dele og udvikle viden med øvrige jobvejledere i VJH omkring jobrettede indsatser.
- Kan dele viden med øvrige driftsområde.
- Kan dokumentere indsatsen i Modulus.
Derfor skal du vælge os:
Vi kan tilbyde:
- Et alsidigt og spændende arbejde i selskab med borgere og en rummelig virksomhedshed
- Mulighed for at præge Aarhus kommunes eneste forlagte beskyttede beskæftigelses indsats på handicapområdet
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: 15 timer
Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til: Faglig konsulent Naim Shoja tlf. 21433754. Træffes normalt bedst på hverdage ml. kl. 9-14.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfristen er: 15.11 2023 kl.23.59.
Der gives besked om indkald til samtaler d.17.11.2023
Samtaler afholdes d.21.11.23 på Advansor i tidsrummet kl.8.00-12.00.
Om os
Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse yder hjælp til kommunens borgere på social- og beskæftigelsesområdet. Området er delt op i to forvaltninger og en fælles stab. Magistratsafdelingen beskæftiger omkring 4.000 medarbejdere.
Beskæftigelsesforvaltningen er ansvarlig for tilbud til borgere, der står uden for eller er i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. Det kan blandt andet være kontanthjælpsmodtagere, revalidender, førtidspensionister, sygedagpengemodtagere samt nyankomne flygtninge og indvandrere.
Socialforvaltningen er ansvarlig for kommunens tilbud til personer med handicap, sindslidende, misbrugere og udstødte samt udsatte børn og unge.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Bøgeskov Høvej 5, 8260 Viby J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5935254