Bliv en del af vores ambitiøse økonomistyring- og vagtplanssystem-implementeringsteam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Som følge af øget travlhed med, at implementere nyt vagtplanssystem og økonomisystem, søges derfor en kollega til en 3-årig midlertidig stilling, som har lyst til at være en del af frontlinjen i Sundhed og Omsorgs skarpe og ambitiøse økonomistyring. Vil du være en del af et hold, der præcist og detaljeret omsætter input fra driften til økonomisk overblik? Er du samtidig både god til at sætte dig ind i tallenes komplicerede verden, og kan du formidle din forståelse til ledere og kollegaer på alle niveauer?  Så har vi en spædende jobmulighed til dig. 

Ledere i Sundhed og Omsorg, træffer hver dag komplicerede beslutninger med stor økonomisk konsekvens. Det kræver overblik og tydelig viden om den økonomiske situation. Vi har brug for din hjælp til at skabe overblikket og gøre beslutningerne endnu bedre. Sammen med fem kollegaer bliver du en del af et hold, der skal være bindeled mellem den lokale drift og forvaltningens økonomistyring.    

Dine primære arbejdsopgaver bliver bl.a. 

  • at foretage økonomistyring ift. Sundhed og Omsorgs lokale drift, herunder at understøtte budgettering og opfølgning på regnskab 
  • at gennemføre og understøtte månedlige budgetopfølgninger i hjemmepleje og sundhedsenheder, herunder afholde møder med ledere 
  • at foretage analyser ift. den økonomiske udvikling 
  • at bidrage til udvikling af økonomistyring og værktøjsunderstøttelsen heraf 
  • at bidrage til den månedlige afrapportering 

Din profil:
Du har følgende personlige kompetencer: 

  • Du er serviceminded og har fokus på at gøre hverdagen nemmere for lokale økonomimedarbejdere og ledelser 
  • Du har personlig gennemslagskraft i samarbejde med ledere 
  • Du kan både arbejde selvstændigt og sammen med andre  
  • Du er fleksibel og omstillingsparat i forhold til nye opgaver 
  • Du har lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation  
  • Du har en relevant uddannelse (f.eks. HK’er, Finansøkonom, Administrationsbachelor Cand.Oecon., Cand. Merc., Cand.Scient. Pol. el. lign)

Du besidder disse faglige kompetencer 

  • Du kan formidle komplicerede budskaber mundtligt såvel som skriftligt  
  • Du er vant til at arbejde i Excel
  • Du kan lide at arbejde med tal og historien bag tallene, for eksempel styringsdata i en BI-løsning 
  • Du har indsigt i eller lyst til at lære økonomistyring i en driftsorienteret organisation
  • Det er en fordel, hvis du har erfaringer med økonomistyring i KMD Opus
  • Det er en fordel men ikke et krav, at du har praktisk erfaring med kommunal økonomistyring

Derfor skal du vælge os:
Mål- og Økonomistyring kendetegnes ved: 

  • En ambitiøs kultur med mål om at være de bedste til økonomistyring og ledelsesinformation 
  • Sikre den bedst mulige rådgivning af chefer og ledere ift. økonomistyring 
  • En fagligt og socialt velfungerende arbejdsplads med en uhøjtidelig omgangstone 
  • Fælles kontormiljø, som sikrer hurtig oplæring og stor mulighed for videndeling 
  • Fleksible arbejdsforhold  

Kontorets 26 medarbejdere beskæftiger sig med økonomirelaterede opgaver, planlægning og ledelsesinformation. 

Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen ønskes tiltrådt snarest muligt, senest 1. oktober 2024. 
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Endelig lønansættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.  
  
Ugentligt timetal: 37 timer

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Kontorchef Kristian Mikkelsen på krmi@aarhus.dk eller Specialkonsulent Simon Sameér på jsis@aarhus.dk 

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfristen er den 15. august 2024.

Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 21. august. En 2. samtalerunde forventes afholdt den. 26. august.

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.
Vi gør opmærksom på, at der i forbindelse med rekrutteringsprocessen vil blive foretaget opslag i vores referenceregister. Referenceregisteret omfatter tidligere medarbejdere i Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg, der er blevet bortvist grundet væsentlig misligholdelse af ansættelsesforholdet.

  
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune: 

Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.


Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.
Aarhus Kommune er en af Jyllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle. Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Grøndalsvej 2, 8260 Viby J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081126

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet