BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Nøgleordene for denne spændende stilling er: Ledelse med strategisk blik, organisatorisk indsigt, HR-faglig resonans og samarbejde på tværs. Læs videre, hvis du kan relatere dig til ordene og har mod på at stå i spidsen for et kontor, der udvikler og inspirerer til god ledelse og bidrager til at skabe attraktive arbejdspladser. I stillingen er du tæt på både de politiske visioner og den levede virkelighed blandt Børn og Unges ledere.
Om HR og Organisation
Vi er 17 medarbejdere i HR og Organisation samt seks læringspartnere. Sidstnævnte er ansat i tidsbegrænsede stillinger, der løber frem til sommeren 2024. Fælles for medarbejderne i HR og Organisation er, at de er fagligt kompetente samt arbejder professionelt og selvstændigt. Medarbejderne er organiseret i fem selvstyrende teams, der afspejler kontorets opgaveportefølje:
- Organisations- og ledelsesudvikling
- Arbejdsmiljø og MED-samarbejde (Børn og Unge er arbejdsmiljøcertificeret og dette arbejde drives af HR og Organisation)
- Lederrekruttering
- Data og analyse (forstået bredt i forhold til organisationens kerneopgave og ikke kun på HR-området)
- Stærkere læringsfællesskaber
HR og Organisation har en administrativ funktion, der understøtter konsulenterne og kontorchefen.
Tilsammen trækker kontorets opgaver mange tråde ud i organisationen, hvorfor kontorchefen har en bred berøringsflade.
Opgaverne i forhold til ledelsesrådgivning vedrørende løn- og ansættelsesvilkår, fortolkning af overenskomster og arbejdstidsregler, personalepolitik, forhandling af lokale løn- og arbejdstidsaftaler og personalejuridisk vejledning ligger i kontoret Personale, som er et selvstændigt søsterkontor. Der er et tæt samarbejde mellem kontoerne i dag, og det er vigtigt, at det fortsætter og udvikles.
I HR og Organisation vægtes kollegaskabet højt, herunder professionelt samarbejde om faglige opgaver og tiden til uformel dialog. HR og Organisation er en fleksibel arbejdsplads, og mange af medarbejderne har arbejdsopgaver ude i organisationen, og vi anerkender vigtigheden af, at vi hver især bidrager til sammenhængskraften i kontoret.
Om jobbet
Børn og Unge er en stor og dynamisk organisation, og som kontorchef for HR og Organisation er du med til at understøtte Børn og Unges vision om at sikre, at alle børn og unge i Aarhus Kommune vokser op med de bedst mulige betingelser for læring, udvikling og trivsel. Et vigtigt aspekt af dette er, hvorledes HR bidrager med ledelsesunderstøttelse i det lokale tværfaglige samarbejde om kerneopgaven 0-18 år. Derfor er det centralt for os, at du kan navigere i de faglige agendaer, der er på børn og ungeområdet og se HR-aspekterne i dem, så det skaber mening og retning for organisationen.
HR og Organisation er en efterspurgt samarbejdspartner, og du har en opgave i af finde balancen mellem efterspørgsel, ressourcer og indsatser samt afstemme forventninger til betjeningsniveau.
I din ledelse af medarbejderne i kontoret lægges vægt på, at du har indsigt i en bred palette af HR-opgaver, at du prioriterer faglig sparring med den enkelte medarbejder samt på teamniveau og at du støtter og udfordrer på en konstruktiv, lærende måde.
Kontorets medarbejdere har et højt ambitionsniveau inden for deres respektive fagområder, derfor er det vigtigt, at du kan differentiere din personaleledelse i forhold til medarbejderen og situationen.
Du refererer til forvaltningschefen og indgår i forvaltningens ledergruppe. Derudover bliver du en del af et tillidsfuldt kontorchefteam, der sammen med de øvrige kontorchefer, forvaltnings, - og børn og ungechefer udgør Strategigruppen. I dette forum tager du medansvar for den overordnede strategiske ledelse i Børn og Unge.
Der er også flere tværmagistratslige mødefora, hvor du naturligt har en plads.
Du har særligt fokus på
- At udvikle HR og Organisation som en del af Børn og Unges fællesfunktioner efter at en ændret organisering træder i kraft 1. november 2023.
- At lede HR og Organisation med sikker hånd samt styre driftsopgaverne, som blandt andet tæller tilbagevendende trivselsmålinger og efterfølgende HR-indsatser, arbejdsmiljøarbejdet og analyseopgaver.
- At invitere til dialog ved at række ud til lederkolleger og sætte HR på agendaen. Du praktiserer en åben ledelsesstil, hvor du er nysgerrig på andres perspektiver og opmærksom på at spille andre gode med henblik på, at vi sammen kan mere, end vi kan hver for sig.
- At bevare/understøtte en lærende kultur, hvor vi arbejder sammen på tværs samt rækker ud til andre fagligheder rundt i organisationen og hos de andre magistratsafdelinger.
- At sikre et godt arbejdsmiljø og trivsel for medarbejderne i HR og Organisation.
Om dig
- God til at skabe og vedligeholde relationer. Du trives godt i rollen, hvor du er i kontakt med mange samarbejdspartnere. Du kan lide at begå dig såvel på de lokale arbejdspladser, i kontorchefgruppen, i tværmagistratslige udvalg og sammen med direktøren.
- Du er en tilgængelig og nærværende leder, der tager initiativ til og bidrager til åbne og tillidsfulde dialoger. Du har en positiv indstilling og byder ind med godt humør.
- Du er analytisk og tænker strategisk. Disse kompetencer giver dig overblik og organisatorisk forståelse, som gør, at du kan se, hvad der er vigtigt i konteksten, og hvordan du spiller HR og Organisation konstruktivt ind.
- Du er en kompetent kommunikator. Du kan oversætte de politiske agendaer, og ved hvordan en god indstilling skal formuleres.
- Du er nysgerrig. Du følger med i de forskellige dagsordener på børn og ungeområdet, og du kan se hvem, der sammen kan skabe stærke forbindelser mellem de politiske mål og den daglige kerneopgave.
- Du tænker visionært og indtænker HR i samspil med de øvrige strategiske dagsordener.
Krav til stillingen
- Du har bredt fagligt kendskab til HR-området og kan lede data- og vidensinformeret.
- Du har flere års erfaring med personaleledelse og meget gerne erfaring med at lede forskellige HR-fagligheder.
- Du har erfaring fra en politisk styret organisation, og kan navigere i de processer og beslutningsgange der er i en offentlig virksomhed.
- Det er en fordel hvis du har kendskab til børn og unge-området.
I processen med at finde den rette kontorchef til HR og Organisation, lægges særligt vægt på:
- Dine HR-faglige lederkompetencer
- Din erfaring fra en offentlig kontekst i en organisation af en vis størrelse
- Dit strategiske blik op, ned og ud i organisationen
- Dine relationelle kompetencer og dine formidlingsmæssige evner
Derfor skal du vælge os
Stillingen som kontorchef for HR og Organisation er noget for dig, hvis du kan lide at begå dig i et højt fagligt miljø og have en bred berøringsflade både vertikalt og horisontalt i organisationen. I tillæg giver organisationen dig mulighed for, at du kan udvikle dig både fagligt og personligt igennem hele din karriere i Børn og Unge.
Læs om #DetViGør i Børn og Unge:
Ledelse: Ledelse (aarhus.dk)
Stærkere læringsfællesskaber: Stærkere Læringsfællesskaber (aarhus.dk)
Dagtilbud: Det Vi Gør (aarhus.dk)
Skole og fritid: Det Vi Gør (aarhus.dk)
Løn og ansættelse
Der er tale om en fuldtidsstilling uden højeste tjenestetid. Ansættelse sker jf. Aftale om aflønning af chefer på KLs område. Endelig løn aftales nærmere efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer. Der indhentes børneattest samt straffeattest.
Vi håber, du kan starte den 1. januar 2024.
Ansøgning
Du sender os din ansøgning og bilag elektronisk senest den 7. november 2023. Den 10. november udvælger vi de kandidater, vi inviterer til samtale. Første samtalerunde afholdes den 15. november fra kl. 8.30. Der medvirker en HR-konsulent i ansættelsesprocessen, og der vil blive brugt færdighedstest og personlighedstest i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Test, testinterview og referencer vil foregå i perioden 17.-22. november. Anden samtalerunde afholdes den 24. november fra kl. 9.30
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Hvis du vil vide mere
.. er du velkommen til at kontakte forvaltningschef Helle Bach Lauridsen på telefon 4187 2920.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Grøndalsvej 2, 8260 Viby J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926811